Hur gör man för att plocka bort faddrarna till sonen??
Min sambos bror med respektive är faddrar till våran son.
I början var dom överlyckliga och stod så stolta med uppe i kyrkan och höll honom. Och några månade efter hälsa dom på rätt ofta och kom med lite små presenter då och då. Vi tyckte ju verkligen att vi gjort ett bra val tills våran son började komma upp i ett års åldern. Dom slutade höra av sig, kom aldrig och hälsade på. Skulle vi träffas hela familjen tillsammans och brydde dom sig knappt om att han var med och bokade vi in nån gång för att ses så avbokade dom alltid eller så kom dom aldrig tillsammans.
När våran son fyllde ett år kom dom först och främst sista av alla, dom gav honom en rätt så ful t-shirt ifrån utlandet dom köpt veckan innan och sen gick dom dessutom först av alla för att flickvännen skulle på spinning.
Jag har alltid hört att faddern ska ge lite mer till både julklapp och födelsedag men jag har kanske fel. Visst en tröja är väl bättre än inget men man kunde väl ha kommit med någon leksak eller kanske ett setkläder. Tröjan hade väl kostat 10kr utomland. Hans första jul fick han ett par mystofflor som dessutom var för små så han kunde inte använda dom. Och hans andra jul fick han inget alls. Nu fyllde han två år i söndags och det var bara sambons bror som kom för att tjejen åter igen var på spinning. Brodern brydde sig inte ett skit om våran son och satt mest bara med sin mobil. Och när vi skulle öppna paket så var det inte ens dom som köpt den utan det var sambons mamma som fixat den. Han sa inte ens tack när jag sa att byxorna var fina som sonen fått.
Och dom är lustiga när vi träffar dom. Frågar aldrig om sonen eller bryr sig knappt om att titta på honom när han är med.
Jag har alltid fått lära mig att är man fadder så bryr man sig lite extra..har jag fel?
Och jag trycker inte dom bryr sig alls..därför vill jag ha bort dom och min sambo säger samma sak.
Vi trodde ju faktiskt att dom skulle bry sig med om honom..
Men hur går man till väga?