• Anonym (ångest)

Hjälp!! Är det farligt att svälja snus?

Förut åt jag Cornflakes med mjölk och glömde spotta ut snusprillan. Hade banan i också så det blir ju lite glidig konsistens eller vad man säger, men fråga mig inte hur det gick till, i alla fall råkade svälja snusprillan!'
    Detta var 1 timme sen, det känns inget konstigt, har inte ont eller någonting alls.

Är detta farligt eller kommer det bara komma ut den naturliga vägen?Kan man göra nåt?

fy!!        

• Svar på tråden Hjälp!! Är det farligt att svälja snus?
  • Frontline

Om det vore farligt så skulle jag vara död för runt 30 år sen då man dagligen sväljer lite snus...

Nej det är inte så speciellt farligt men det är inte gott så mycket vet jag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • DisposableHero

Så länge du inte äter en snusdosa om dagen tillsammans med bananen ska det inte vara någon fara. Tror inte man kan bli förgiftad av en enda liten snus. 

Ring sjukvårdsupplysningen om du oroar dig. 

• bradfield

Haha jag vet en tjej som hade en rutin varje dag innan hon somnade: Öppna en snuspåse och äta lite av den! Har svårt att tänka mig att det är farligt, alla ämnen som är i snusen får man ju ändå i sig.

• Anonym (ångest)
    Frontline skrev 2012-09-11 21:18:39 följande:
    Om det vore farligt så skulle jag vara död för runt 30 år sen då man dagligen sväljer lite snus...

Nej det är inte så speciellt farligt men det är inte gott så mycket vet jag...

Jag menar inte saften utan hela prillan. Alltså, det var en portionssnus. Men bra att det inte är farligt. detsmakade ingenting i alla fall.
  • Anonym (ångest)
    bradfield skrev 2012-09-11 21:20:33 följande:
    Haha jag vet en tjej som hade en rutin varje dag innan hon somnade: Öppna en snuspåse och äta lite av den! Har svårt att tänka mig att det är farligt, alla ämnen som är i snusen får man ju ändå i sig.
    På riktigt?! hahaha, vad sjukt. Men i och för sig är det väl blad i. känner mig lite lugnare. Trodde man skulle spy men nej. Tänkte på plasten som är runt omkring den också...  
  • mpermper

Jag och min kompis åt upp varsin snusprilla när vi var i sjuårsåldern. Vi testade att snusa i barnsligt oförstånd och hennes pappa hittade oss i vårt gömställe så vi svalde hellre än att få stryk. Det var säkert inte nyttigt, men vi överlevde utan men;)

• bradfield
    Anonym (ångest) skrev 2012-09-11 21:22:54 följande:
    På riktigt?! hahaha, vad sjukt. Men i och för sig är det väl blad i. känner mig lite lugnare. Trodde man skulle spy men nej. Tänkte på plasten som är runt omkring den också...  

Hon hade nog lite tvång, men inget hon tog skada av ;) det är nog ingen fara :)
  • Frontline
    Anonym (ångest) skrev 2012-09-11 21:20:37 följande:

Jag menar inte saften utan hela prillan. Alltså, det var en portionssnus. Men bra att det inte är farligt. detsmakade ingenting i alla fall.
    Har snusat lössnus i ca 30 år och får nog varje dag i mig en hel del snus förutom saften.
    Man äter, dricker med snus inne så en del följer med ner.
    Sen ska man inte tala om hur mycket av snusen som följer med ner när man festar så jag har nog ätit upp åtskilliga dosor
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • snus proffs

Äter man en hel Dosa lös snus så kommer tarmarna fräta sönder och du kommer dö plågsamt om du inte får akuthjälp dirr :/  true story 

Svar på tråden Hjälp!! Är det farligt att svälja snus?