hjälp med amning/flaska/pumpning
Hej alla =)
Har en liten dotter hemma på en vecka nu <3 Har köpt hem en pump för att jag vill mer kunna pumpa ut å ge henne på flaska.
Har läst lite olika sidor tycker det står olika överallt.
Hur mycket borde jag få i en flaska och hur mycket borde hon få i sig ?? Och hur ofta?? Min lilla tjej älskar att sova, Men hon har också gulsot som vi försöker få bort helt som har en stor del med detta att göra.
DÅ är det ännu mer viktigt att hon får i sig mat..men hon sten sover så himla mycket att det är svårt.
Undrar också hur länge maten håller egentligen? 5 timmar i rums??
Kan ja blanda rums med de ja har i kylen? lr måste det vara allt från kylen??
Har idag även börjat använda napp för hon vill suga mycket även fast hon sover :S de va populärt! Har ingen speciell napp..borde man ha de om man ammar??
Vill fortsätta kunna amma ibland med om det behövs. Har läst att det blir förstört för många som tar in nappar å så.
Själv har jag medelas nappflaska nu med som skulle vara mycket bättre för henne. Om man ville kunna både amma å mata..tycker dock de kmr så mkt ur den när hon ska äta? som man kväver henne..någon mer som använt denna??
Har mycket frågor som rullar runt i huvudet..är mitt första barn så osäkerheten finns mycket =/
Tacksam för alla svar =)