Varför vill du ha en dotter?
Man läser allt för ofta här inne om föräldrar som önskar sig ett barn med ett visst kön.
Oftast (som jag har sett det) är det kvinnor som önskar sig döttrar.
Jag har en underbar pojke på 11 år. Han är den mest fantastiska son man kan tänka sig och nog delar vi intresse allt. Vi shoppar tillsammans och han ger mig goda klädråd, vi tycker förövrigt om att sy kläder båda två, vi tar danslektioner tillsammans både för att det är roligt men även för att stärka kontakten mellan barn och förälder, vi simmar tillsammans i den lokala simhallen och vi båda fullkomligt älskar att vara ute! Allt ifrån att ta en promenad i parken till att övernatta utomhus och att fiska.
Men nu vill jag fokusera på att fråga er kvinnor, varför vill ni så gärna ha en liten dotter?
Vad är det som gör att ni önskar er en flicka, och till och med blir besvikna över en pojke?
Jag skulle inte byta min son mot alla flickor i världen, och jag förstår inte på vilket sätt en flicka skulle vara "bättre" eller roligare än det barn jag redan har. Jag kan inte komma på att jag saknar något förutom att han har snopp och aldrig kommer få mens. Förklara gärna, jag dömer inte, bara nyfiken.