• Anonym (Less)

Nerkörd i botten av alla hot

Jag flyttade från mitt ex tillika sonens pappa i maj och i början var allt bra mellan oss.
    Vi hade det till o med bättre ihop när vi inte var ihop så att säga.
    MEN det ändrades snabbt när jag träffade en kille som jag har känt i 10 år och vi nu har börjat att dejta!

Min dejt har varit öppen med att han har haft problem med polisen och avtjänat ett 6månaders långt straff för b la narkotika innehav, detta var för 3 år sedan och nu håller han sej borta från allt sånt!

Iaf så tycker mitt ex att jag är olämplig som mamma som umgås med honom och har hotat och trakasserat mej under hela sommaren via sms och telefonsamtal ang detta.
    Han sms:ar varje natt och varje gång är det nåt i stil med att du kommer att få ångra dej själv för att XX kommer före "sonen" osv osv.

Nu ska exet anmäla mej för just detta och jag har varit i kontakt med familjerätten ang hans hot tidigare och de säger att jag har inget att oroa mej för eftersom JAG sköter mej själv och inte missköter sonen,
    MEN då har exet sagt och skrivit i ett sms att han ska "ljuga till myndigheterna, allt för att han ska ställa till ett helvete för mej"

Ska jag behöva ha det såhär???
    Är jag en sån hemsk mamma som träffar en fd. kriminell??

Jag anser att alla har rätt till en andra chans och han vet om att minsta lilla han ens funderar på att till o med sno ett tuggummi så åker han ut med huvudet före!!!

• Svar på tråden Nerkörd i botten av alla hot
  • Anonym

Alla har rätt till en andra chans enl mig med och så länge han inte håller på nu eller sonen missköta så är det okej. Besvara inte hans hot eller sms men kanske du ska fundera på att byta nr så andra du litar på kan nå dig utan att du får panik att det kan vara han, så har han kvar ditt gamla nr och kan härja fritt så kollar du av det i farten ibland

• Sekret

Hittar du verkligen inte någon man som inte är kriminell, som du kan ge en chans?

• Anonym (Less)

Jo det kan jag säkert göra, men man kan ju inte heller rå för vad hjärtat säger, eller hur?
    Jag har inte sagt nåt om att exet som är 30 år är tillsammans med en tjej som snart fyller 16, för jag vet hur svårt det kan vara om hjärtat vill en sak!!

Men umgicks med en annan kille före jag fick känslor för denne jag träffar nu och han var ju inte heller godkänd av exet för han hade haft problem i skolan (exet hade gått i samma klass som honom i gymnasiet)
    Och då skulle han åxå anmäla mej, så tror det hela bottnar i svartsjuka

Svar på tråden Nerkörd i botten av alla hot