Använder du kalsong/trosa över blöjan?
Använder du kalsonger eller trosor utanpå ditt barns blöja? Och varför?
Använder du kalsonger eller trosor utanpå ditt barns blöja? Och varför?
Haha, nej, varför skulle man göra det??
Hehe. Min farmor tycker att man ska de. Jag ser heller inte poängen, satt och rensade i sonens garderob och hittade en stor hög med små pytte kalsonger som jag aldrig använt. Haha. Tänkte ifall de va jag som va lat och kanske spara och använda till nästa eller om jag skulle skänka de. Men de verkar som de är vanligast att inte använda de under blöjtiden ;)
Ja matchande när hon har klänning på sommaren, för att det är fint.
I somras, de dagar dottern bara sov i blöja gjorde vi det nattetid då vi inte lyckades hitta någon blöja som satt tillräckligt bra just då. Bara för att hålla den på plats så att säga, då body var lite för varmt. Funkade perfekt :)
Jag vet att dom används det "förr" typ blöjbyxa även över engångblöjor för att passformen inte var så bra som den är idag :)
Nej. Men jag vet de som har på nåt extra för att stänga till, om man har en liten som gärna gräver runt och plockar upp saker ur blöjan och lägger på olika mindre bra ställen.
Så jag kan förstå att det ibland finns ett behov!
Japp! För att min dotter vill ha det på! Och lite av vana, då blöjan så småningom ska bort?
På sommaren har det använts mycket hemma. På badstranden för han vägrade vara naken under shortsen. Vissa nätter för att hålla blöjan på plats (efter två mornar med avtagen bajsblöja så gällde kalsonger varje natt ett tag, så länge det var för varmt för pyjamas)
På dottern hade jag ofta trosor under klänningen för att det var fint.
Vi har köpt lite trosor som hon använder ibland när hon vägrar att ha blöja eller tränar på att vara utan. Ibland vill hon ha dem över blöjan och då får hon det :)
Nej det har jag aldrig haft på något av barnen.