• 1979sandy

Hjälp! erfarenheter av mjölkstockning och spray

Har en fin liten snart 3 veckors bebis hemma och gick igenom en tuff förlossning med akut snitt.
    Kom hem efter 6 dar på BB och hade lite feber hela tiden, ca 37,5..
    Han tar bara amningsnapp då han inte hade energi till att börja suga på BB och jag har fortsatt med den så han ska fortsätta gå upp i vikt.
    Fick högre feber och när BVC var hemma på besök sa hon att det kunde vara mjölkstockning. Jag har mjuka bröst med känner att det är spännda gångar i brösten. Febern gick upp till 39,  så igår fick jag pencillin samt sprayen Syntocinon av läkaren. Jag kämpar för att lillen ska ta bröstet på vanligt sätt men han tar bara några tag sen blir han sur o börjar gråta. Säker på att jag fått stockningen av nappen då han inte tömmer brösten ordenligt med den.

När jag sprayat fullkomligt rinner det mjölk ur mig, men jag ser aldrig att han får i sig den feta mjölken ur det bröst som är värst drabbat. och det är ju det bröstet som han måste amma mest ur så det töms..
    Ska till SÖS på tisdag till amingsmottagningen och de har sagt att jag inte får pumpa då det kan göra att jag blir överstimulerad, så det vågar jag inte göra.
    Nån som vet om denna spray gör att det rinner väldigt fort och jag kanske missat att han fått i sig fetmjölken ändå? Man brukar ju se i amningsnappen när han tar pauser, men den är helt tom nu när han ligger och suger..

Hur länge har er stockning hållt i sig? Jag har haft feber i 4 dar nu och det är fortfarande rött på bröstet..
    Idag   hade febern gått ned till 37,3 i alla fall...

Svar på tråden Hjälp! erfarenheter av mjölkstockning och spray