• Bittermandel

Vilken kedja har bäst "vardagskläder" till bäst kvalitet, pris etc?

Jag behöver lite nya tips och idéer kring var jag ska handla "varje dag-kläder". Alltså kläder i en vanligt klädd look, bekväma material, men ändå snyggt, med en helt ok kvalitet som inte kostar massor.

Vilken av följande kedjor handlar ni mest av till er och varför? Motivera gärna och beskriv vad som är bra, kvalitet etc.

Hasta la vista, baby..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken kedja har bäst "vardagskläder" till bäst kvalitet, pris etc?
  • Flurpa

Oj, handlar ungefär lika mycket från alla kedjor förutom från JC. Gillar inte JCs kläder. Cubus är väl egentligen lite som JC fast billigare, handlar där ibland. Gina Tricot och HM är rätt billiga men har lite sämre kvalitet också men följer senaste modeträtt bra. Lite slit och släng över dem då kläderna håller lika länge som modet ungefär, haha. Vero Moda brukar vara något dyrare men har oftast lite snyggare kläder med, men de har blivit lite sämre faktiskt sista året. Jag har börjat gilla Kappahl mer och mer, de har fått in lite mer ungdomligare kläder de sista åren. Lindex utbud varierar lite, ibland har de bra baskläder, ibland inte. Indiska brukar vara lite onödigt dyra på baskläder, men vill man ha nåt lite mer udda är de prisvärda. Bik Bok har ofta rea, kan hitta fina fynd där. Men generellt är det så att jag plockar godbitar från alla affärer, kan inte välja någon framför den andra direkt.

• Flurpa

Glömde Åhlens, de har ju mkt märkeskläder, både "billigare" och dyrare...alltid bra med stort utbud Jag gillar handla på New Yorker och en del på Cassels (har märket only, precis som på Vero Moda) också. New Yorker kan vara riktigt prisvärda faktiskt! Har ofta reor, Cassels också, på fina kläder.

• Björnmossa

Blandar också. Av de du nämnde går jag nog oftast på HM pga deras breda utbud, de dyrare sakerna är inte heller särskilt dåliga.

MQ är en favorit annars.

• BinaBurner

JC har lätt bäst kvalitet av de kedjor du nämnde. HM har jag personligen inga bra erfarenheter av, och inte heller KappAhl eller Indiska. Lindex och Vero Moda funkar bra!

Svar på tråden Vilken kedja har bäst "vardagskläder" till bäst kvalitet, pris etc?