• cartman

Hur länge har man grav.hormoner kvar??

Gjorde medicinsk abort förra fredagen, ofostrig graviditet i v 10+4, och jag har nu nästan slutat blöda. "Gravid-känslan" är helt borta ur kroppen, förutom att jag är illamående på dagarna och inte har någon matlust (kan i och för sig bero på sorgen oxå..), precis som det var i början av graviditeten. Gjorde ett gravtest på lunchen och plusset blev superstarkt med en gång. Hur länge har man kvar hormonerna i kroppen??
    Antar att man inte kan förvänta sig ÄL eller mens så länge man har det, eller??

• Svar på tråden Hur länge har man grav.hormoner kvar??
  • ebben

gravhormoner kan finnas flera veckor efter! upp till 8 veckor har jag hört........

• ebben

förresten-beklagar! det trist du måsta gå igenom!

• Zebra76

Beklagar vännen.
    Skickar massor med styrkekramar till dig.

Hur länge grav-hormoner är kvar i kroppen är olika.
    Vid mitt andra ma var de kvar ett tag och det tog mer än 8 veckor att få tillbaka mensen.
    Vid det senaste mf (22/12) gick hormonerna ur kroppen direkt. Hade då Äl redan 9/1.

Kram

• cartman

Upp till 8 veckor...??! Å så länge man har kvar hormonerna kan man inte bli gravid eller??

• Idis 76

Har inget svar på din fråga men jag ville skicka en kram till er!!

• Fommpen

Jag har ingen aning, men skickar en tröstkram till dig. Vilka jobbiga veckor du måste ha haft/har.
    Kram

• ebben

Jo,tror absolut att man kan bli gravid på nytt ändå! bara man har äl,så klart.

• Zebra76

Jag skrapdes den 22 /12-05....fick en stegring på ÄL-test den 9/1 tog ett grav-test i måndags. Fick ett svagt plus på stickan. Så det kan gå fort att bli gravid igen.

Kram

• cartman

Ja, ÄL behövs ju - den felande länken... Hoppas på ett mirakel och att kroppen kanske fattat galoppen och fixar till en egen ÄL innan det är dags för nästa IVF..
    Tack för kramarna tjejer - de är välbehövda

• cartman

Grattis Zebran!! Brukar du ha regelbunden ÄL?

• Zebra76

TAck så mycket.

Nix den är inte regelbunden.. Jag slutade med ppiller för några år sedan. Har fått äta medicin för att få igång mensen. Ibland kan det den vara regelbunden i 3 månader och efter det kan det ta flera veckor innan mensen kommer.

• cartman

Hoppas på bättre lycka för er den här gången nu då, Zebran!

• Zebra76

Kommer nog inte glädjas riktigt ordentligt förrän man är i v.12.

Håller tummarna att du snart är gravid vännen.

Kram

Svar på tråden Hur länge har man grav.hormoner kvar??