• MeNoLike

Dina erfarenheter av aurorabm!

Jag har gått på ett samtal hos en aurorabm. Samtalet och kvinnan kändes bra men jag vill ff ha snitt med detta barn, bf 15/12. 
    Jag är snittad sedan tidigare, fick tvillingar mars 07. 
    Hur har ni andra känt som gått hos en sådan? Har ni fött  vaginalt iaf? Pga ni känt er tvingad eller pga ni kände att ni ville föda vaginalt? 
    Här där jag bor verkar det tydligen vara väldigt svårt att få snitt och det gör mig så sjukt stressad. Min vanliga bm har stor förståelse och stöttar mig bra i detta. 
  • Svar på tråden Dina erfarenheter av aurorabm!
  • MeNoLike

puff                                                        

• entrea

Hej,
    jag har en jobbig förlossning bakom mig, så nu när jag väntar mitt tredje barn var jag övertygad om att jag ville ha ett snitt. Fick prata extra med min bm som jobbat som aurorabm. Hon var väldigt duktig och nu har vi gjort en plan. Jag ska sättas igång imorgon i v 39+0 pga min rädsla och pga extrema foglossningsbesvär. Trodde verkligen inte att jag skulle ändra mig och känna mig lugn inför en förlossning, men det känns helt ok just nu, fast väääldigt nervöst ;) imorgon ska jag ju få träffa min lilla Det är jättesvårt att få snitt här med..jag ändrade mig för kanske någon månad sedan att igångsättning kanske ändå är möjligt att genomföra, så det sker under kontrollerade former. Det var inga problem alls att få det beviljat.

Svar på tråden Dina erfarenheter av aurorabm!