• J90

Rätt eller Fel?

Min sambo har två pojkar. Eftersom att han jobbar skift, så tar jag morgonrutiner när han jobbar förmiddag och natt.
    Han ska ut natt imorgon (natten mot fredag), så jag har tagit förgivet att han som vanligt går upp med dem imorgon, och går till skolan.
    Nu när påminnde honom om matsäcken till yngsta, kollade han förvånat på mig och undrade om han skulle gå upp med dem imorgon.
    Jag svarade som jag skrev, att jag tog det förgivet eftersom att han är hemma nu, och är hemma imorgon.

Hur som, nu gick han och la sig surigt och påpekade att han skulle vara jäääättetrött imorgon för han skulle minsann inte kunna sova efter han lämnat barnen.

Så, har han rätt i att jag borde ta morgonrutinerna imorgon, eller har jag rätt som tycker att; är han hemma så får han ta hand om hans barn?

Innan någon börjar tjafsar. Jag tar GRYMT mkt ansvar för barnen, och han skulle INTE kunna ha dem VV om det inte vore för mig. Blir ledsen att han inte uppmärksammar en sån sak mer. Har gett upp mkt av mina intressn när det krockar med hans jobb och är då hemma med hans barn.

• Svar på tråden Rätt eller Fel?
  • missen73

Klart du inte måste , det är ju hans barn ! Men han ska ju trots allt jobba hela natten imorgon o rimligen bör han ju få sova imorgon fm ?

• J90
    missen73 skrev 2012-09-05 23:30:46 följande:
    Klart du inte måste , det är ju hans barn ! Men han ska ju trots allt jobba hela natten imorgon o rimligen bör han ju få sova imorgon fm ?

Kanske skulle tillagt att jag ska jobba hela em och kvällen med. Plus att jag är dunderförkyld och känner att jag kanske också kan få vila ut. Han har ju trots allt hela dagen på sig att vila/sova.

Förstår att han behöver sova, och det brukar han få göra. Känns just nu som att jag är den som tar hand om barnen mest, så blir lite sur jag med.
  • missen73

Men om du jobbar efm vem tar barnen när dom kommer hem om han ska vila/sova ?
    Hur gamla är barnen ?

Jag har jättesvårt att sova på dagarna när jag ska ut natt , kanske han oxå har det !

Är det bara p.g.a hans jobb du tar barnen mycket ? Eller är det annat han gör o tycker du ska ta dom oxå ?

Jag tycker att det är mycket som spelar in i en sån sak!

Varför ska du jobba om du är sjuk ?

• Iam

Rent krasst. 

Han valde att bli förälder - Han får anpassa sitt liv efter det valet.

Du har valt att ge dig in i en relation med en förälder vilket innebär att du måste acceptera och respektera att det finns barn i familjen, men när det kommer till ansvarsbiten så har du aldrig krav på dig att ta mer än du vill och kan. Om han vill ha en barnflicka får han anställa en sådan, inte skaffa en sambo.. det är nämligen inte alls samma sak.  

Svar på tråden Rätt eller Fel?