Sluta bete er som offer!
Jag är adopterad, har haft den bästa uppväxt som jag hade kunnat få. Jag förstår absolut att det är svårt att acceptera ens "nya" liv om man har haft en dålig relation till sina aoptionsföräldrar. Men jag tror ju snarare att det beror på att Föräldrarna antagligen inte var lämpade för att adoptera egentligen.
Men jag blir så jekla trött på alla adopterade som ska se sig själva som offer! jag har blivit lämnad, jag kan inte lita på människor, jag vill ha andraspråk i skolan, kallar inte mina adoptionsföräldrar mamma och pappa, det finns ingen plats för oss i samhället, vi är inte invandrare, ine svenskar, utan i mitten. Folk som skapar bloggar endast för att gnälla och skylla alla sina personliga misslyckanden på att man är adopterad och har fått någon form av fel start i livet....
Men Sluta! Ta en plats i samhället då, sitt inte och vänta på att någon ska ge er en!
VAR GLAD ÖVER ATT DU HAR FÅTT EN BÄTTRE CHANS I LIVET!
Att ni har blivit adopterade är en kärlekshandling! En gåva från era bioföräldrar att få en bättre chans i livet, var tacksamma för det, era adoptionsföräldrar har ´längtat efter er extremt mycket.
SKÄRP TILL ER!