• smulan32

Fler som fortfarande har ont efter foglossn efter 6 månader??

Hej! Jag undrar om det finns fler därute som foftfarande kan få ont efter foglossningen trots att det nu gått 6 månader? Jag hade en jättejobbig foglossning nu med lilltjejen och idag har jag jätteont i underlivet igen. Jag har ju känt av foglossningen litegrann efteråt, men inte såhär mkt. Och har varit dålig på å prioritera mig själv dessutom:-/.. Finns det ngt man kan göra för och underlätta trycket jag känner neråt? Bäckenlyft? Knipövningar? Tacksam för tips!!

• Svar på tråden Fler som fortfarande har ont efter foglossn efter 6 månader??
  • Sisisisi

Jag hade fortfarande ont två år efter, bokade en tid hos sjukgymnasten på vc som visade övningar som jag skulle göra, fick med mig ett träningsprogram hem och det hjälpte jättebra! Med första barnet hade jag svår foglossning men när jag väntade tvåan, efter träningen, så hade jag inga besvär

• QueenObscene

Japp, dottern är 6 mån och jag har fortfarande ont i "framfogen" och i korsryggen ibland, speciellt om jag stått/gått extra mycket någon dag. Det kan ta flera år innan det är helt bra om det vill  sig illa, har jag förstått.

• smulan32

Tack för era svar! Ja, har oxå hört att det kan ta ett tag innan det går över helt:-/ Jag märker oxå att det blir bättre med övningar och att undvika att gå så mkt. Det är ju dock tråkigt när man gillar och promenerar:-/ Har ni varit hos kiropraktor? Fått tips om att det kan hjälpa.

• Konvaljen

Gå till en bra kiropraktor är mitt tips. Jag hade foglossning från helvetet nu sist och tränade regelbundet med en kiropraktor under graviditeten. Jag fick då höra att det finns bra hjälp att få efteråt. Mina besvär har lyckligtvis försvunnit helt nu fyra veckor senare men jag lider med er som fortfarande har ont.

• QueenObscene

Att gå promenader/powerwalks är fel typ av träning för att bli av med besvären, har jag fått berättat. Styrketräning för att träna upp rygg/mage och bäckenbotten är bättre.
    Kontakta en sjukgymnast om du har stora bekymmer med smärtan! Jag känner som sagt mest av det när jag gått och stått mycket, eller suttit i samma ställning för länge, då gör det ont i korsryggen... 

Svar på tråden Fler som fortfarande har ont efter foglossn efter 6 månader??