• Bella2012

Tips på amnings BH ??

Hej,

Jag har 2st från Ullared som jag har använt under hela graviditeten och nu under amningen och dessa är super sköna men nu är jag på jakt efter lite finare med vaddering för att ha när man går ut.

Vill slippa ha hängade bröst när man är ute.

Har köpt en från HM igår men den var så tajt och vek sig på sidorna, när jag tog av mig den hemma så fanns det röda märken som inte försvann på ett bra tag.

Funderar nu på lindex med vaddering....någon som har provat? 

• Svar på tråden Tips på amnings BH ??
  • Mumintroll89

Lindex har jag hört massa gott om när det gäller deras amningsbhar
    Jag köpte från change. Hade enormt bra komfort i sina bhar.

• Eber

Det finns en vadderad på gekås! Jag har den och den är jättebra:) tycker också att hms sitter dåligt:/

• Lajkie

Lindex amnings-bh är lätt bästa.
    Hm har bra amningslinnen!

• veh

Jag hittade en på Twilfit som var väldigt bekväm och stadig och gjorde att man slapp hängande bröst eftersom det var ett rejält resår under bysten...

• Konvaljen

Kan också tipsa om Change. Jättefina amningsbehåar med bygel och vaddering.

• Coyote

Aha, jag hade tänkt köpa en från HM, jag har också saknat vadderade varianter, men om de inte sitter skönt så låter jag nog bli. Jag tyckte de var fina, lite roligare än bara svart och vitt.

• Bella2012
    Coyote skrev 2012-09-05 10:30:26 följande:
    Aha, jag hade tänkt köpa en från HM, jag har också saknat vadderade varianter, men om de inte sitter skönt så låter jag nog bli. Jag tyckte de var fina, lite roligare än bara svart och vitt.
    Jo det tyckte jag också men obekväm som satan var den iaf på mig.
  • Lacey

glammom.se

har massvis med fint.
    Tyvärr kan man ju inte prova, men det är aldrig något problem med att skicka tillbaka och byta och de är jättetrevliga och hjälper en med storlekar och mått

• Sade
    Lacey skrev 2012-09-05 11:47:14 följande:
    glammom.se

har massvis med fint.
    Tyvärr kan man ju inte prova, men det är aldrig något problem med att skicka tillbaka och byta och de är jättetrevliga och hjälper en med storlekar och mått
    Jag röstar på glammom. Har köpt tre och är jätte nöjd. Har man stora bazookas är det inte lätt att hitta bh som passar så jag tycker att det var värt vartenda krona att köpa bh:arna! Plus att jag känner mig fin Flört
  • aysn

I början av amningsperioden (och under graviditeten) är Boobs bh skön eftersom den är elastisk och brösten kan växa i den. Dessutom är den mjuk och skaver inte, så man kan lätt ha den på natten också. Nu när brösten "stabiliserats" lite (dvs de är små igen), så har jag en Hotmilk bh som jag gillar. Den är framför allt snygg, men ger även bra stöd.

• Bella2012

Det blev inget Lindex Bh heller då den var exakt likadan som HMs + att det kostade 50kr mer.
    Jag provade allt Lindex, Kapphal och HM hade men kände inte bekvämligheten i någon.

Sen gick jag till Twilfit bara för att kolla vad de hade för några och vad jag skulle leta efter.
    Där fick jag proffs hjälp och hon mätte mig osv....jag kan absolut inte ha 85 utan närmare 100 istället.
    De enda vaderade som fanns var i spets men utan några byglar alls och jag provade 90C vilket var den största som fanns kvar och den passade jättefint och kändes mycket bekvämt.

Köpte både svart och vit för otroliga 114kr!!! Glad
    Så nu är jag nöjd och kommer att kunna ha dem även efter amningen upphör.

• Bella2012
    Novemberbaby skrev 2012-09-22 05:25:56 följande:
    åh vilken twilfit gick du till? Fick just veta att de reat ut dem i somras. Jag var helt inställd på att köpa dem då jag hört från ett par håll att de är kanonbra och dessutom snygga! Tacksam för svar!
    Jag gick till en här i Helsingborg.
    Men det sortimentet skulle utgå så de borde reas ut i alla butiker tycker man.

Jag älskar mina, dem är sköna, lätta att använda och super snygga 
  • zootwind

Jag letade med ljus och lykta efter en vettig sport bh med amningsfunktion, och de enda som hade det var Glammom.se.
    De har även många fina amningsbh.ar som man inte hittar i de vanliga butikerna.

Leveransen gick fort och företaget känns väldigt personligt och seriöst. 

Svar på tråden Tips på amnings BH ??