• therose

    Nån som vill dela lite hur ni mådde efter ett tidigt missfall och som vill bli gravida på nytt snart...

    skulle vilja prata med fler som har vart med om det jag har gått igenom alldels nyligen..

    fick + på graviditettestet och va så glad över att jag äntligen blev gravid..den lyckan va inte långvarig då jag började blöda dagen efter och höll i sig i fyra dagar..

    va rädd och lessen..

    hoppas nån vill ventilera lite

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-04 16:42
    vill bara säga att vi lyckades att vli gravida på egen hand efter nästan 1½ år ..

    gissa om man blev glad då men blev så besviken efter att jag började blöda

  • Svar på tråden Nån som vill dela lite hur ni mådde efter ett tidigt missfall och som vill bli gravida på nytt snart...
  • tm78
    Först av allt: Kram! {#emotions_dlg.flower}
     
    Jag förstår att det känns hopplöst när man äntligen blir gravid efter så lång tid, och så får man missfall direkt. Men på ett sätt är det väl bra att kroppen direkt förstår vad som har hänt, och “blir färdig”. Min kropp förstod inte att embryot inte levde, så jag gick lyckligt ovetade om det i över 3 veckor.

    Jag blev gravid efter ca 6 månaders försök, och vi var överlyckliga. Men på ett tidigt ultraljud i vecka 10, fick vi veta att plutten varit död sedan vecka 7. Det var så brutalt, och jag kände mig så lurad. Jag fick med mig Cytotec-tabletter och fick göra en abort hemma. Det var en av de värsta dagarna i mitt liv. 
    Det är snart ett år sedan, och vi har tyvärr inte lyckats bli gravida igen, så nu har vi påbörjat en utredning. Om ni har försökt i ett och ett halvt år så sök hjälp! Din (och min) tur kommer, det är jag övertygad om!
  • therose

    hej

    Kan tänka mig att du gick igenom en pärs och fick äta tabl för att få ut fostret...e glad at det hände mig så pass tidigt som det gjorde...

    jo jag pratade med fertiltetskliniken när v hade försökt ett år och hon jag pratade med sa att jag och sambon måste ha bott påsamma adress i ett år innan vi äns skule få hjälp..och jag behöver gå ner lite i vikt då jag ligger precis på gränsen att inte få hjälp då min bmi är på gränsfall:( jag har försökt att gå ner jag pendlar upp oc ner just nu...

    jag ska test om 1 vecka oc hoppas på ett starkt + för mig...

    vart bor ni? hur gamla är ni?

    jagär 33 fyller 34 i feb 2013 och sambon fyller 38 om ett par veckor...vi bor i vårt hus i västerås utei irsta.

    kram på dig

  • marre0407

    Hej!
    Jag fick missfall i juni förra året, då va jag i v 13.
    Började med mensvärk så jag fattade att nåt va på gång..hände inte så mkt mer
    på några timmar, vilade å väntade. Gick och la mej..men på natten tilltog smärtan
    och jag började störtblöda...huuur mkt som helst..fattade va som va på gång.
    Ringde till gyn o jag fick komma in..va rester kvar så jag fick sövas å skrapas :(
    Va så arg å lessen för det är ju v 12-13 som chansen för mf ska minska, jag hakade upp mej på det iaf.
    Började försöka igen i sept förra året, å nu förra veckan plussade vi :)) 1 år senare!!!
    Så går allt som det ska så kommer bebis i maj nästa år!!

    Kämpa på å lycka till, kram!! 

  • therose

    fick min mens ca 27 dagar efter mitt missfall i augusti..trodde den skulle komma typ som vanligt 30 dagar men skönt att den kom och att allt är normat igen efter...nu kan sambon och jag börja försöka igen..vi har ju iförsig försökt redan men då jag fick mensen så gick det inte ivägen som jag trodde...:( vet att vi inte missade äl då vi sexade hela den veckan ganska så mycket men det va väl inte våran tur...men nu funkar min kropp som vanligt igen och det är skönt...

Svar på tråden Nån som vill dela lite hur ni mådde efter ett tidigt missfall och som vill bli gravida på nytt snart...