Orkar inte jobba heltid. Gör du?
Hej!
Vill bara kolla om det finns likasinnade och hur ni i sådana fall tänker.
Jag orkar inte jobba heltid. Jag har gjort det i någon period och blir verkligen helt utmattad.
Hur märker jag det då? Jo, huvudvärk varje dag. Ingen ork till att laga mat och städa hemma. Gråter lätt och ofta. Blir kort och elak mot min partner. Ont i kroppen. Ingen ork till något socialt utanför jobbet.
Jag trivs på mitt jobb så det är inte där problemet sitter. Jag har bara ett väldigt stort behov av att få vara ensam och göra det jag själv vill och väljer, utan någon press utifrån. Men det kan vara behovet av ensamhet som är allra störst, för min del.
Jag känner inte att jag är "sjuk" på något sätt, bara att vanligt lönejobb inte passar mig helt. Jag vill inte vara fast i hjulet som säger att man ska äta-sova-jobba-äta-sova-jobba för att sedan dö. Livet är så mycket mer.
Jag förstår såklart att det blir mindre pensionspengar men jag vill inte leva mitt liv i ett tung dimma bara för att kunna åka till Maldiverna som pensionär.
Finns det fler än jag som VALT att inte jobba heltid och varför har du valt det?