• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • hymafr

Fast själva adoptionsprocessen är ju väldigt långdragen. Det kan ju lätt ta 3 år eller mer innan man får ett barn och vill man sen ha syskon tar det ofta lika lång tid.

Att försöka få biologiska barn i tre år är jättelång tid och signalerar lång väg att det är något som är fel. 

• sextiotalist

Det var lättare förr, jag har vänner som gått igenom adoptionsprocesser och det var inte lätt och tog tid. Sedan så är "givarländerna" olika hårda. Vissa länder kräver massor och andra länder är inte fullt så nogräknade

• Anonym

Varför ens bry sig? Låt andra sköta sina liv som dom vill..

• Duckan

Men, är det inte bra att barn som inte har föräldrar får komma till ett kärleksfullt hem då menar du ts? Jag förstår inte riktigt vad du menar är så förkastligt?

• Ruggugglan

Det är väl snarare bra att folk faktiskt väljer adoption?

• loka
    Anonym skrev 2012-09-04 09:17:56 följande:
    Varför ens bry sig? Låt andra sköta sina liv som dom vill..

För att det gör mig så irriterad att man väljer att adoptera när man uppenbart kan bli gravid på egen hand.
  • adaeze

tycker nog tvärtom, att det borde vara lättare. Nu är det extremt högs krav för att få adoptera, fattar visserligen varför, för barnet redan fått sabbad anknytning och därför behöver ett tryggt hem, men samtidigt så tror jag att de flesta barn är lyckligare i ett hem med föräldrar som älskar barnet och finns där även om de inte har så mycket pengar än vad barnet är på ett barnhem

• kaffe

Därför att få ett barn genom adoption är lika fantastiskt som att föda ett.

• loka

Jo, men som hon Johanna vars barn dör efter två veckor. Hon vet att hon kan bli gravid och att det inte är ett problem, hon borde inte fått köpa ett barn utan fått skaffa det på naturlig väg.

Svar på tråden Varför adoption så lätt