Bjuda på efter dopet!
Hej!
Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan bjuda på efter dopet.
Har idé torka järnet!
Hej!
Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan bjuda på efter dopet.
Har idé torka järnet!
Smörgåstårta =)
På ena dopet bjöd vi på olika pastasallader och bröd. Tårta och kaffe efter det.
På andra dopet hade vi bara olika sorters kakor och tårta och kaffe.
Vårat dop för några helger sedan så hade vi kallskuret (fläskytterfile å kyckling) som ja gjorde i ordning dagen innan, potatisgratäng som vi stod med innan dopet, stort fruktfat med vattenmelon, honungsmelon, ananas, gröna och lila vindruvor, fetaost sallad, 3 olika dipsåser, baguette och kompisen gjorde skaldjurspaj.
Till fikat hade i 2 olika kakor, tårta och bullar.
Det blir mycket dyrare men det var uppskattat..
Paj, olika fyllningar, och sen kanske en sallad och bröd till det.
Det var förvisso sommar, men vi bjöd på kallskuret, spett, sallad, bröd, diverse småplock.
Vi bjöd på kallskuret med pastasallad och ett gott bröd till.
Till efterrätt blev det kaffe, tårta och lite andra kakor :)
Smidigt att göra till många personer plus att det inte kostar en förmögenhet :)
Vi hade kaffe, tårta, öl och vin också.
Kaffe, saft, bullar, småkakor och tårta.
Vi bjöd först på kallskuret, lite salami, skinka, fläskfile, kyckling mm. Till så hade vi lite olika sallader + potatissallad. All sallad fixade jag på morgonen innan dopet men allt annat gick att göra och lägga upp innan. Så när vi kom hem ifrån kyrkan var det bara att plocka fram allt ifrån kylen. Jättesmidigt.
För småbarnen fanns köttbullar och makaroner som bara behövdes värmas på i micron :)
Sen blev det fika, med kakor och tårta.
Hade även köpt lite snyggare papptallrikar och ställt upp en stor sopsäck i tvättstugan så när alla ätit var det bara att slänga tallrikarna så slapp man ha massa disk överrallt.
Vi hade dop i helgen och bjöd på bål plus litet tilltugg vid ankomst, sedan stor lunchbuffé med kallskuret, potatis sallad, potatis gratäng, sallad, ostar, bröd, stor buffè exotiska frukter och till kaffet stor kak-tårt och pajbuffè Visst kostar det men det var oerhört uppskattat bland alla gäster
Västerbotten paj, rökt lax och en god romsås med sallad till!
Gott lantbröd, med chevré ost!
Doptårta och kaffe till efterrätt!
Pajerna kan man göra kvällen innan, och lägga upp laxen fint på fat, salladen kan man säkert göra innan oxå...
oj inte chevré ost...utan någon lite mer lagrad hårdost, kommer inte på vad den jag menar heter! :)
Smörgåstårta / Doptårta
Vi bjöd på; Matpajer med grönsallad, vin och ramlösa.
Tårta, kakor, kaffe, saft.
Dop 1: pastasallad, bakelser
Dop 2: smörgåstårtor, tårtor
Dop 3: pastasallad, tårtor