• Gaaaa

Korsdonation någon som har provat detta?

Hej!
    Efter 6 ivf och ett ordentligt dalande antal äggblåsor och ägg så har vi lagt ner.

Vi har en vännina som vill donera ägg till oss, men det är ju väldigt känsligt min man får ju barn med henne om det fungerar..

Har läst att det finns korsdonation och är väldigt nyfiken

Hur går det till hittar man sina egna tjejer till detta eller finns det köer där med?

Jag vill höra era erfarenheter!!

• Svar på tråden Korsdonation någon som har provat detta?
  • Hjärtefröjd

De flesta med egen donator tror jag korsdonerar. Det är åtminstone vad som rekommenderas i Sverige.

Har du egen donator slipper du ofta de långa köerna och kan sätta igång så ditt donatorn är godkänd.

• Gaaaa

Jo så mycket har jag förstått, men hur hittar man de andra som är i samma situation??

• Hjärtefröjd
    Gaaaa skrev 2012-09-04 13:36:00 följande:
    Jo så mycket har jag förstått, men hur hittar man de andra som är i samma situation??
    Om jag inte fattat det fel så parar kliniken där ni ska göra ÄD ihop er med en korsdonator.
  • Solglimtar

Har själv varit korsdonator och vad jag förstått är det så man vanligtvis gör. Er väninna anmäler sig som "er" donator, donerar till kön och ni får kliva fram i den.
    Funkade bra för oss. Mina vänner fick sitt barn och samtidigt hjälpte jag ett okänt par på deras väg.
    Lycka till!  

• Gaaaa

Så det är "gratis" äggdonationskön som man hamnar långt fram i då??

Vet någon hur det fungerar om man har en donator som man vill ha ägg i från.
    Vi har nämligen det med, en som inte hör till släkt eller vänner..

• Gaaaa

Har lärt mig att västragötaland inte tar äggdonation om man har gjort sina 3 ivf..

Svar på tråden Korsdonation någon som har provat detta?