• Whirlwind

Dottern är över en månad och namnlös.. hjälp

Vi har en liten flicka på en månad .
    Vi har hela tiden haft namnet Vilda som favoritnamn men hela släkten är emot detta namn och dessutom så vet jag inte riktigt om hon passar till att heta detta. Vad tkr ni om namnet Vilda?

Andra namn som är favoriter är Melina, Alice (fast är det kanske lite för vanligt?? vill ju inte att mitt barn skall behöva kallas för Alice G för de finns 3 till Alice på dagis) och sen tycker jag Saga är sött men det känns inte helt rätt.

Har ni nått tips?? vilken av namnen jag skrivit är finast?? börjar kännas som lite panik detta över att inte ha något namn.,.

gillar mjuka och söta namn  

• Svar på tråden Dottern är över en månad och namnlös.. hjälp
  • wihoo

Jag är gravid och innan vi fick reda på att det var en pojke i magen hade vi Jun eller Juni som flicknamn.

• Whirlwind

Vi har pratat lite om Tilda fast jag tkr att de känns som en förkortning på Matilda och de är inte något namn som känns klockrent tyvärr :( några mer förslag? :)

• Mamma till Doris

Men Vilda är väl inte det minsta mjukt och sött.

Jag tycker att Vilda är lite...fånigt, kanske, jag är inte så mycket för egenskapsnamn, men om det är det ni älskar så skit i släkten.

Wynja, kanske?

• gravid12

Har själv Alice som favorit och blir det en tjej så kommer hon nog heta det, spelar ju ingen roll om det är vanligt känner jag utan det ska kännas rätt.

annars gillar jag Ebba, Tyra , Elvira...

• wihoo
    Mamma till Doris skrev 2012-09-03 14:36:57 följande:
    Men Vilda är väl inte det minsta mjukt och sött.

Jag tycker att Vilda är lite...fånigt, kanske, jag är inte så mycket för egenskapsnamn, men om det är det ni älskar så skit i släkten.

Wynja, kanske?
    Men wynja är väl heller inte speciellt mjukt o sött?

• Padda

Vilda, vilde, tuva, Ylva - Alla är namn som står högt på min lista över favoriter

• zest

Om du gillar namn på V så kanske Vanja skulle kunna vara något, efter en snabbsökning så verkarar det iallafall inte vara på namntoppen.

• hernameispekka
    Whirlwind skrev 2012-09-03 14:32:36 följande:
    Vi har pratat lite om Tilda fast jag tkr att de känns som en förkortning på Matilda och de är inte något namn som känns klockrent tyvärr :( några mer förslag? :)
    Liknande namn som Matilda är ju Ottilia.
    zest skrev 2012-09-03 15:10:43 följande:
    Om du gillar namn på V så kanske Vanja skulle kunna vara något, efter en snabbsökning så verkarar det iallafall inte vara på namntoppen.
    Eller Vilma, Velma, Vendela....

• gogunonnonaror

Ta Vilda om det är erat favoritnamn! Alla tyckte namnet vi valde till vår som var jättekonstigt först, men de vänjer ju sig och sen blir det helt naturligt.

Svar på tråden Dottern är över en månad och namnlös.. hjälp