• Bella2012

Hur gå ner i vikt efter förlossningen ?

Hej,

Jag söker efter tips och råd från mer erfarna som har varit i samma sits tidigare.

Har gått upp 20kg under graviditeten och gick ner 13kg inom 2-3v efter förlossningen.
    Men sedan dess har vågen stått stilla, jag är inte besatt av att gå ner allt direkt men gärna lite mer då inga byxor passar och bara vägrar köpa stl 50 bara för att.

Jag ammar hela tiden och äter inte värst mycket men borde och skall sluta med sötsaker från och med imorgon.
    Skall även börja på gym i oktober när dottern blivit 3månader.

Vad har ni för råd till mig?

Tack

• Svar på tråden Hur gå ner i vikt efter förlossningen ?
  • hannis

Viktväktarna. Funkar klockrent och går bra att använda när man ammar.

• electricEz

ät regelbundet, 5 små mål om dagen ca. inga sötsaker, drick mycket vatten, promenader.
    Ät inte sent på kvällen, det funkade för mig :)

• Mimea
    hannis skrev 2012-09-01 23:29:46 följande:
    Viktväktarna. Funkar klockrent och går bra att använda när man ammar.

Instämmer!
    Mamma till Bäbä (2010) och Lilla sötungen (2012)
  • shellly

Raska promenader!
    Gick ner 12 kg på 3 månader genom att gå 5-10 km om dagen (5 gr i veckan)
    Ändrade ingen kost och tränade inget annat.
    Har provat de flesta dieter innan men aldrig lyckats.
    Så fram med vagnen och på med de snabba skorna!!

• läkarstudent

Tycker du ska göra precis som du tänkt. Sluta med sötsaker (eller minska på dem, i alla fall), vänta några veckor och se vad som händer. Börja på gym i oktober. Det kan mycket väl räcka för att du ska gå ned de där kilona så småning om. Jag tror på att göra en förändring i taget istället för att göra en helomvändning över en natt - att ta det lugnt och tänka långsiktigt brukar ge ett bättre och mer varaktigt resultat i slutändan, är min erfarenhet.

• Bella2012

Tack för era synpunkter=)

Jag är ute och rör på mig dagligen, dock inga raska promenader utan på stan och så.
    Bor högre upp i stan dessutom vilket gör att oavsett vilken väg jag tar hem så blir det uppförsbackar hela vägen.

Men från och med imorgon:
    Inga sötsaker
    Raska promenader i parken

så ska vi se om det hjälper något.
    Skulle bli kul att slippa denna hängande mage. 

• hannis

Kan i tillägga att jag gick 1 mil om dagen under hela min föräldraledighet. Hjälpte inte ett dugg. Det enda som hjälpte var som sagt viktväktarna.

• MD77

LCHF och promenader fungerade utmärkt för mig -39 kg på 5 mån...ja, jag gick upp lite väl mycket under graviditeten Glad

• Bella2012

Jag har också rört på mig konstant under graviditeten in i de sista timmarna.

Det här ska nog gå också, tack för alla tips och råd =) 

Svar på tråden Hur gå ner i vikt efter förlossningen ?