• Ninnie

Bilbarnstol

Jag undrar om vilken bilbarnstol man ska köpa när man är ganska stor men under 3 år. Just nu har min dotter en britax high way och är drygt 2 år. I december ska vi få syskon och tanken är sen när detta syskonet ska byta från babyskydd til större stol att ta över high wayen. Jag undrar nu om vi ska köpa en ny bakåtvänd bilbarnstol till dottern eller ska man köpa en bälteskudde? Jag vill att dottern ska åka baklänges så länge det går. Men hon är ganska stor och lång redan. Såg att babyproffsen hade kampanj på en two way stol (eller vad den heter) Kan det vara lönt att köpa en sådan eller är det bara onödiga pengar? Dottern kunde bara använda babyskyddet i ca 5 månader. Kan syskonet inte använda det längre så skulle dottern vara ca 3 år. Sen är frågan om dottern hinner växa ur high wayen innan. Tips mottages.

• Svar på tråden Bilbarnstol
  • Lena

Innan fyra ska barnet sitta bakåt. Min fyraåring är 108cm och 22kg, 1-2 kurvor över medel, och har iaf ett halvår kvar som hon får plats i stolen. Och efter bakåtvänt har man bältesstol inte kudde för att avlasta bättre.

• Ninnie

Men tycker ni att vi ska satsa på en typ to Wayne eller Britas muli tech eller vad det nu finns för några.

• pigglet

Bakåtvänt!!!

Twoway kan de sitta i tills de väger 25 kg och är ca 120-130 cm. Så det blir förmodligen flera år. Och sedan kan ju dessutom syskonet ärva den! Så ni kommer ju kunna använda den säkert 5 år i alla fall!  Glad

• Lena
    Ninnie skrev 2012-08-31 20:58:34 följande:
    Men tycker ni att vi ska satsa på en typ to Wayne eller Britas muli tech eller vad det nu finns för några.
    Ja ni ska satsa på en bakåtvänd att använda minst ett år till, kanske två till tre
  • Coyote

Köp en two-way tycker jag, men använd den bara bakåtvänd.

• Ninnie

Ok tror priset hos babyproffsen på en Two way just nu är 1600 någonting. Jag vill att hon ska åka baklänges oxå. Hon är nog 93 cn och väger ca 17 kg nu men hon kanske stannar upp i vikt lite :) Tanken är att syskonet kan ärva alla hennes stolar :)

• Sisisisi

Välj absolut en bakåtvänd stol! Twoway är störst, axkids stolar är oxå stora.

• Linastrumpan

Köp en two way, det gjorde jag när min stora var dryga tre år och lillasyster fick henne stol. Hon har sedan haft den tills hon var 6år och 4mån, då var den urvuxen på längden. Hon var då 119cm lång men har lång överkropp.

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • veh

Jag tror det är ett jättebra köp med en Britax Two-way, i den kommer dottern antagligen kunna sitta bakåtvänd i flera år till, och det är absolut säkraste sättet att färdas i bilen. När dottern vuxit ur den stolen är det nog lagom för syskonet att börja sitta i den, och ni kan då köpa en framåtvänd bältesstol till barnet istället.

Svar på tråden Bilbarnstol