• Anonym (förkrossad)

leva med sexmissbruk

Finns det fler än jag därute som lever med en man med sexmissbruk?
    Känner mig rätt liten och ensam i världen trots att jag vet att så inte är fallet.

• Svar på tråden leva med sexmissbruk
  • Anonym (man)
    Anonym (förkrossad) skrev 2012-08-31 13:17:39 följande:
    Finns det fler än jag därute som lever med en man med sexmissbruk?
    Känner mig rätt liten och ensam i världen trots att jag vet att så inte är fallet.
    På vilket sätt missbrukar han sex?   Med dig? Med andra? eller med porr?
  • Anonym (förkrossad)

Med porr, sex-samtal, med andra...

• Anonym (man)
    Anonym (förkrossad) skrev 2012-08-31 14:09:13 följande:
    Med porr, sex-samtal, med andra...
    Missförstå inte frågan nu men har du gett honom någon anledning att göra så, typ ointresserad av sex eller så?
  • Anonym (förkrossad)
    Anonym (man) skrev 2012-08-31 14:18:12 följande:
    Missförstå inte frågan nu men har du gett honom någon anledning att göra så, typ ointresserad av sex eller så?
    Du vet alltså inte vad sexmissbruk är....
    då kan du byta tråd genast.
  • lmcl
    Anonym (man) skrev 2012-08-31 14:18:12 följande:
    Jag tror du blandar ihop sexmissbruk med sexuell frustration/allmän kåthet... 
  • Anonym (förkrossad)
    lmcl skrev 2012-08-31 14:22:30 följande:
    Jag tror du blandar ihop sexmissbruk med sexuell frustration/allmän kåthet... 
    Ja, det är ju liksom 2 ganska så olika saker :-/
  • Anonym (förkrossad)

*puffar*

• Anonym (Knäckt!)

Hej,
    Här har du en tjej till som lever med en man som är helt besatt av porr, sexnoveller och ja allt därtill.
    Just nu har jag kommit till en gräns där jag faktiskt inte vet vad jag ska göra.

Vi har varit sambos i snart två år och väntar vårt första barn i december och tillfället att få veta detta kunde inte varit sämre med tanke på hur oattraktiv man känner sig som gravid.  

Jag har blivit helt besatt av att kolla så att han inte gjort ngt fuffens och all oro äter upp mig inifrån.
    Han lovat att sluta kolla men jag kan inte lita på honom, och vet inte hur jag någonsin ska kunna göra det igen :(

• Anonym (förkrossad)

Jag och min man har levt ihop i mer än 10 år. Detta har alltid funnits men vidden av det har jag bara förstått i nåt år. I vårt fall har det eskalerat och nu har han även haft sexuella kontakter irl. Det gör förbannat ont när hjärtat brister gång på gång...

• Anonym (Knäckt!)
    Anonym (förkrossad) skrev 2012-09-02 11:06:44 följande:
    Jag och min man har levt ihop i mer än 10 år. Detta har alltid funnits men vidden av det har jag bara förstått i nåt år. I vårt fall har det eskalerat och nu har han även haft sexuella kontakter irl. Det gör förbannat ont när hjärtat brister gång på gång...
    Det är precis den dagen jag fruktar då han tar kontakt irl. Vilket han såklart säger aldrig kommer hända.
    Men den där klumpen i magen finns där och kan man ta första steget känns det som man kan ta andra och tredje också :( 

Helt ärligt vet jag inte vad man ska göra. Jag har inatt faktiskt, efter ännu en sömnlös natt bestämt mig för att sätta ett ultimatum.
    Porren eller mig, och får jag så mkt som se minsta lilla risken för att han fortfarande håller på med skiten så kommer jag lämna.
    Jag kan inte vara en bra mamma till mina barn om jag är olycklig och orolig dygnet runt. Hemskt men sant, jag älskar honom men jag älskar fanken mig själv och mina barn mer! 
Svar på tråden leva med sexmissbruk