• frågvis

Gina tricot strl motsvarar?

Har inte hittat någonstans vad motsvarande storlek till xl är hos Gina tricot.
    Vet någon av er?

• Svar på tråden Gina tricot strl motsvarar?
  • Bollhav
    frågvis skrev 2012-08-29 12:30:15 följande:
    Har inte hittat någonstans vad motsvarande storlek till xl är hos Gina tricot.
    Vet någon av er?

De har storlekstabell på hemsidan. Du kan ju jämföra med HMs stolekstabell exempelvis
  • Bollhav
    frågvis skrev 2012-08-29 12:44:38 följande:
    Har tittat på hemsidan men inte hittat någon storlekstabell.
    Gå in på ett plagg så dyker en länk upp.
  • frågvis

Tack!
    Nu hittade jag.

Men de måste väl vara ganska stora i storlekar då? Det står att xl är 44, och det köpte jag idag och kunde ha men jag har svårt att tänka mig att jag skulle dra så "liten" storlek i andra butiker. 

• Konnässören
    frågvis skrev 2012-08-29 12:48:46 följande:
    Tack!
    Nu hittade jag.

Men de måste väl vara ganska stora i storlekar då? Det står att xl är 44, och det köpte jag idag och kunde ha men jag har svårt att tänka mig att jag skulle dra så "liten" storlek i andra butiker. 
    Jag upplever att deras tröjor är oversized oftast, men att jeans och byxor är mindre. 
  • Bollhav

Ja, det är så olika med det. Jag har allt från s-xl beroende på märke. Brukar nog ha L på Gina Tricot och ca 42/44 annars på typ lindex

• frågvis

Var tvungen att kolla mina mått och jämföra.
    Ligger på 120 över bysten, 86.5 i midjan och 110 över rumpan.
    Har krympt ganska rejält mot när jag mätte sist så det är nog inte helt omöjligt att deras xl skulle passa mig. 
    Men knepigt hur det varierar mellan olika butiker. 

• MaryCaroline
    frågvis skrev 2012-08-29 12:48:46 följande:
    Tack!
    Nu hittade jag.

Jag har alltid upplevt att de flesta av deras kläder är stora i storlekarna... Undantaget är väl jeans och spetstoppar... 
  • Reloaded
    MaryCaroline skrev 2012-08-29 23:18:10 följande:
    Jag har alltid upplevt att de flesta av deras kläder är stora i storlekarna... Undantaget är väl jeans och spetstoppar... 
    Skoja inte! Gina Tricot har feel good-storlekar.
    Ung svenska i utlandet, på jakt efter kärleken och de perfekta skorna - www.thebdiaries.blogg.se
Svar på tråden Gina tricot strl motsvarar?