• rufsig80

Större kondomer

Varför säljs det inte större kondomer i affärerna och på apoteket, någon som vet varför?

Var får man bäst tag i större?

Hur stora finns det?

• Svar på tråden Större kondomer
  • Anonym

Vi köper på www.kondomkungen.se de har större storlekar. Men önskar att det fanns större, då kondom är det preventivmedel vi använder just nu.

• rufsig80
    Anonym skrev 2012-08-29 10:19:43 följande:
    Vi köper på www.kondomkungen.se de har större storlekar. Men önskar att det fanns större, då kondom är det preventivmedel vi använder just nu.
    Finns det nån vanlig affär som kanske säljer större än dem?
  • Anonym
    rufsig80 skrev 2012-08-29 10:24:00 följande:
    Finns det nån vanlig affär som kanske säljer större än dem?
    En sexbutik har nog.
  • rufsig80
    Anonym skrev 2012-08-29 10:31:25 följande:
    En sexbutik har nog.
    Jag hittade en gång när jag var yngre en mack som sålde xxxl-kondomer. Vågade då inte köpa och har inte sett det sen dess. Dock kan det ju vara relativt små ändå, det vet man ju inte. Undersökte aldrig riktig storlek på dem.
  • rufsig80
    Anonym skrev 2012-08-29 10:31:25 följande:
    En sexbutik har nog.
    En sexbutik känns ju som man kan få lite vad som helst. Jag tycker apoteket borde sälja detta, så man vet att de fungerar som det ska.
  • Anonym (tjejen)

Jag har aldrig hört om detta problem, de jag varit med har platsat i de som finns att köpa :)

Finns ju nåt som heter grande i affären. Den låter stor!

• rufsig80
    Anonym (tjejen) skrev 2012-08-29 11:44:05 följande:
    Jag har aldrig hört om detta problem, de jag varit med har platsat i de som finns att köpa :)

Finns ju nåt som heter grande i affären. Den låter stor!
    Den är alldeles för liten...eller ja inte speciellt mycket större än de andra..
  • Anonym (tjejen)
    rufsig80 skrev 2012-08-29 11:50:48 följande:
    Den är alldeles för liten...eller ja inte speciellt mycket större än de andra..
    shit...hur stora behöver du egentligen?
  • Anonym

Jag tror att Apoteket (och vanliga affärer) inte köper pga att det inte är lika stor omsättning på just de största storlekarna - eller ren lathet. Jag har även noterat att standardkondomer från RFSU inte finns alltid, ex. 10- och 30-pack.

Gällande kondomstorlek så kan du ju kika på www.kondomstorlekar.se för att hitta vad som passar. "XXXXL" kan ju tolkas hur som helst, så det är de faktiska måtten man får gå efter.

• Anonym

Att det finns olika storlekar på kondomer var inget jag ens hade reflekterat över innan jag åkte till Asien och inledde diverse äventyr med lokalbefolkningen och märkte att det gick fan inte att få på kådisarna. I vanliga 7-11 finns oftast bara normalstorlekarna som passar till småkukade asiatiska killar, men går man på affärer och apotek i närheten av t.ex gogo-barer så pekar dom direkt ut hyllan med "XL"-kondomer för oss europeer (obs att jag inte alls är XL utan högst normalutrustad enligt europeisk måttstock),

Svar på tråden Större kondomer