Vårdbidrag
Ni som har vårdbidrag vad gör ni med pengarna? Endel som jag har pratat med tycker det är konstigt att vi inte sparar de pengar åt sonen, de går ju likso åt nä man har extra utgifter. så vore intresant hur andra gör.
Ni som har vårdbidrag vad gör ni med pengarna? Endel som jag har pratat med tycker det är konstigt att vi inte sparar de pengar åt sonen, de går ju likso åt nä man har extra utgifter. så vore intresant hur andra gör.
Vi använder dem precis som en vanlig inkomst, de går alltså till räkningar, mat osv
Det är ju inte så att det är barnets pengar utan är ju som en lön man får för det extra arbete man har med sitt barn
De är inte öronmärkta på något sätt utan går åt till kostnader kring läkarbesök, mediciner, specialkost, slitage, borttappade saker, förlorad inkomst, "hjälpmedel" som vi köper själva osv.
Vi använder dem. Vi har inte så mycket kostnader just för inköp av saker, men en hel del inkomstbortfall, resor till sjukhus/hab/bad osv. Men framför allt är det ju just tiden som vb ska ge kompensation för.
De gick in i hushållsbudgeten, jag var sjukskriven i flera år för att ta hand om min diabetessjuke son(Han fick senare epilepsi och glutenintolerans, så det var ett tufft jobb att finnas nära honom hela tiden). Han har själv ett skadestånd från försäkringsbolaget, och dom pengarna är öronmärkta till honom själv!
Som en vanlig inkomst, går direkt till städning varann vecka - gör vår vardag mkt lättare! Går inte att städa med dottern hemma pga hennes diagnoser, blir för orolig och rastlös.