PCO?
Får panik, min gyn har stängt den här veckan och vet inte annars var jag ska ringa och rådfråga.
Läget är så här.
Min mens har alltid varit regelbunden, För fyra år sen fick jag diagnosen bipolär. Två år senare sattes jag på en medicin som heter Absenor (även valproat, ergenyl). Den hade jag under två års tid och gjorde min mens oregelbunden och att jag gick upp i vikt.
För några månader sen slutade jag med den och min menscykel blev genast regelbunden. För en månad sen började vi försöka med barn, gick inte på första försäket, men det var ju inget man räkna med.
Har nu börjat läsa lite om PCO och sökte på just medicin och det finns ett visst samband i användandet av det och framkallning av PCO.
Var hos gyn förra november och sa att jag ville göra en rutinkontroll för att skaffa barn. Gjorde vul och han sa att det såg bra ut för att skaffa barn. Visste inget om PCO då så frågade inte om hur mina äggstockar såg ut. Är det det de kollar på vid rutinkontroller tro?
Är livrädd att jag fått PCO av medicinen (kan ju haft innan, man vet aldrig). Arg på min psykiater som satte mig på en sån medicin i två år utan kontoller (har ny psykiater nu).
Min mens är ju regelbunden igen och gyn sa förra november att det "såg bra ut")
Tacksam för svar!!!