• mammis96

Utfryst av andra föräldrar?

Är det någon mer än jag som känner på det viset?

Jag är 32 år och min äldsta dotter 15. Många av hennes vänners föräldrar är 40-45 år och det känns som att dom tror att inte jag kan ta hand om min tonåring på ett bra sätt! Tex så låter dom inte sina döttrar sova över här, även om jag alltid är en sån mamma som vill ringa och kolla med andra föräldrar när min tjej ska sova hos någon.

Någon mer än jag som har upplevt detta?

• Svar på tråden Utfryst av andra föräldrar?
  • Faith2002

Jag är 27 år och har en dotter som är tio och jag har jättesvårt att få en bra kontakt med min dotters kompisars föräldrar. Det är så sjukt för det verkar som om de andra föräldrarna tar för givet att man inte har något gemensamt eller nåt att prata om för att man är tio år yngre medans de som är jämnåriga med mig som inte skaffat barn än tar för givet att man inte kan umgås pga att man har barn.

• Natali

Kanske inte riktigt samma sak men jag är 20 och har en dotter på 4 månader. Jag går på föräldragrupper för att få kontakt med andra mammor men det är ingen som är intresserad eftersom de flesta är 35+ och har nyss fått sitt första barn.. Jag känner mig utfryst på dessa möten med föräldrarna eftersom ingen vill prata med mig. 
    Visst kan de hälsa och säga enstaka ord men aldrig någon konverastion.
    Kan tänka mig att det kommer att leda till samma situation som ni är i nu om ett par år :/ Att jag inte får kontakt med min dottern kompisars föräldrar. 

• Felicia111

folk är avis och dåliga på att kontrollera svartsjuka!

Kommer väl märka av samma grejer när min dotter kommer upp i tonåren:)

• Lily38

Känner igen mig fast lite tvärtom ;).. Nu är jag en äldre mamma (39) o känner mig sjukt obekväm på öppna förskolan osv, ingen pratar med mig fast jag försöker, alla sitter i sina smågrupper. Går inte dit längre.. Trott att det var min ålder, att jag är för gammal + ensamstående :P. Jag har inget emot yngre mammor, jag bryr mig inte om åldern. Bara man är snäll o trevlig så :)

• Felicia111
    Lily38 skrev 2013-01-06 16:55:48 följande:
    Känner igen mig fast lite tvärtom ;).. Nu är jag en äldre mamma (39) o känner mig sjukt obekväm på öppna förskolan osv, ingen pratar med mig fast jag försöker, alla sitter i sina smågrupper. Går inte dit längre.. Trott att det var min ålder, att jag är för gammal + ensamstående :P. Jag har inget emot yngre mammor, jag bryr mig inte om åldern. Bara man är snäll o trevlig så :)
    tänk om de fanns fler som kunde vara sånna! :)

tycker heller inte ålder spelar roll, utan personlighet... har alltid fått höra att ja e lillgammal.. ;P
  • Lily38

O jag får ofta höra att jag är sååå ungdomlig ;P...

Felicia111 skrev 2013-01-06 16:57:39 följande:
    tänk om de fanns fler som kunde vara sånna! :)

tycker heller inte ålder spelar roll, utan personlighet... har alltid fått höra att ja e lillgammal.. ;P

• fluu

Nu är ju min dotter visserligen bara knappa året,men jag tycker att jag kan umgås och är på samma våglängd oavsett ålder. Har föräldrakompisar som är allt mellan 21 - 40- års åldern och jag tycker inte att det är någon skillnad i hur de bemöter mig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Utfryst av andra föräldrar?