• Jelenas

Drar ner trosorna.

Det här kanske är i fel kategori men jag lägger det här i alla fall.

Bonusen på 5,5 år berättade att hennes storasyster som är 10,5 år(Det är INTE min mans dotter) brukar dra ner bonusens byxor och trosor så hon visar snippan när dom leker med sina vänner. Först blev jag och min man oroliga att det handlade om att pilla och känna med det verkar som att det är för att retas vilket absolut INTE är ok såklart.

Men är det normalt att ett sånt stort barn gör detta på sin lillasyster?

Bonusen har berättat det för sin mamma och hon sa åt storasyster så vi får se om det slutar men det verkar ha hänt flera ggr.

• Svar på tråden Drar ner trosorna.
  • Lufsan

normalt och normalt. Barn har inte direkt samma gränser som vi vuxna. Det är därför vi måste lära dom vad som är rätt och fel i vissa situationer. Och detta är ju självklart fel av henne och det är något ni alla ska prata om. 

En dag i sänder.
  • Jelenas

Jag reagerar nog mycket på att hon är så pass stor och borde ju förhoppningsvis veta rätt och fel. I alla fall att man inte drar ner byxorna på det viset som hon gjorde.

• Lufsan
    Jelenas skrev 2012-08-26 10:31:01 följande:

Jag reagerar nog mycket på att hon är så pass stor och borde ju förhoppningsvis veta rätt och fel. I alla fall att man inte drar ner byxorna på det viset som hon gjorde.

Ja, hon har gjort fel! Men skulle inte kalla henne onormal. Det finns 15 åringar som mobbar andra barn och gör liknande saker som hon gör. Det är inte rätt men inte onormalt. Och ni ska definitivt ta det med största allvar. 
    En dag i sänder.
  • Jelenas

Tack, vi ska definitivt hålla koll och se om det händer igen.

• Jelenas

För man märker att det bonusens syster gör mot henne, retas, säger att saker är fula som hon gör, säger att hon inte kan någonting osv osv tar min bonus hem till oss och för över på sin lillebror. Så det blir ju en ond cirkel och vi här hemma får förklara att det är fel.

• Lufsan
    Jelenas skrev 2012-08-26 10:43:39 följande:
    Tack, vi ska definitivt hålla koll och se om det händer igen.
    =) Men jag tycker att nu borde prata med henne redan nu. Innan det händer igen. Ta ett snack allihopa tillsammans. Visa att det verkligen inte är okej. 
    En dag i sänder.
  • Jelenas

Ja det har du faktiskt rätt i.

Svar på tråden Drar ner trosorna.