• EspenLjuset

X har ändrat sig om flytt.

Jag och x är separerade, sen 1 år och hon omgift, vi har två barn på 9 & 11. Barnen är födda i Sthlm men för 5 år sedan flyttade vi till en annan del av landet. Under sommaren fick jag frågan av henne om jag kunde tänka mig att flytta tillbaka till Stockholm. Hennes man hade fått ett jobberbjudande. Jag svarade ja och började söka bostad. Vi har varit lite oense om barnens skolgång men det har slutat med att jag gav efter för hennes begäran att de skulle gå i området där dom planerade att bo. Nu köpte dom inte huset de först tänkt. Jag gav som förslag att hon skulle kolla på en skola i området jag planerar att bo. Det skull hon göra. Jag la ut mitt hus till försäljning, tack och lov har jag inte berättat för min arbetsgivare om planen och sagt upp mig. För igår sa hon att dom inte tänker flytta. Kan jag hävda att hon har tagit detta så långt att hon blir tvungen att fullfölja? Det enda jag har är några sms som visar att vi var på gång att flytta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 14:29
    Vi har även berättat det för två socialsekreterare när vi var på ett gemensamt möte.

• Svar på tråden X har ändrat sig om flytt.
  • Anonym

Att man funderat på att flytta är inget bindande kontrakt. Visst riktigt frustrerande men som ungdomarna säger "Va ska du göra?". Se det som en erfarenhet visare och gör inget förrens de flyttat nästa gång, om det blir någon eller något liknande.

Svar på tråden X har ändrat sig om flytt.