• Simbelmynë

Nu har libero läkt för femtielfte gången! Tips på annan lotionfri blöja?

Med sonen var libero klart bäst, så självklart köper jag libero till min dotter! Men nu har dom läkt alldeles för många gånger! Dom har bara läkt kiss och vid samma tid på dygnet, morgonen.

Jag gillar inte pampers, tycker de luktar illa och så är det en massa lotion.

Finns det andra bra blöjor som inte har en massa tillsatser i? Tipsa gärna

Dottern är 5 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-26 17:25
    Eftersom jag alltid varit nöjd med Liberoblöjor så kommer jag, som en del tipsat om, byta till nästa storlek

• Svar på tråden Nu har libero läkt för femtielfte gången! Tips på annan lotionfri blöja?
  • clembke

Testa att gå upp en strlk?

Har fått börja tidigare än vad kiloangivelserna säger. Tror tex sonen vägde typ 10 kg när vi började med blöjan som är fr 13 kg.

Inte säkert att det funkar för er, men här funkade det - på båda mina pojkar :)

• Simbelmynë
    clembke skrev 2012-08-25 08:14:21 följande:
    Testa att gå upp en strlk?
    Har fått börja tidigare än vad kiloangivelserna säger. Tror tex sonen vägde typ 10 kg när vi började med blöjan som är fr 13 kg.
    Inte säkert att det funkar för er, men här funkade det - på båda mina pojkar :)
    Det var en bra idé, tack! Hon väger ca 7 kilo tror jag och har blöjor med strl 5-8 kg, tror jag.
  • Annelie 76

Änglamark från coop. Willys egna är också ok men håller inte lika mycket kiss.

• Helle333
    Simbelmynë skrev 2012-08-25 08:17:47 följande:
    Det var en bra idé, tack! Hon väger ca 7 kilo tror jag och har blöjor med strl 5-8 kg, tror jag.
    Det funkar inte då måste du gå upp en storlek =/ Sedan är det ett elände när barnen är mitt emellan två storlekar. Just nu är tex 5 för litet för min dotter men 6 är aningen för stor. Då blir det också en del läckande blöjor. Libero är enda blöjmärket min dotter kan använda. Alla andra får hon utslag av. Det är väl det som är smådumt med Libero. Blöjorna funkar oftast inte upp till den övre viktgränsen som står på paketen. Använd upp de du har i storleken och köp nya större framförallt nattetid!!! Jag måste gå upp en storlek när min dotter börjar få utslag nattetid eftersom det inte går att byta på henne på natten. Då vaknar hon och är vaken i flera timmar=hon måste ha samma blöja på sig 18-6.
  • clembke
    Simbelmynë skrev 2012-08-25 08:17:47 följande:

Då tror jag att det kan funka.

Pojkarna växte aldrig ur sina blöjor förrän vi bytte.
  • Simbelmynë
    Helle333 skrev 2012-08-25 08:23:41 följande:
    Det funkar inte då måste du gå upp en storlek =/ Sedan är det ett elände när barnen är mitt emellan två storlekar. Just nu är tex 5 för litet för min dotter men 6 är aningen för stor. Då blir det också en del läckande blöjor. Libero är enda blöjmärket min dotter kan använda. Alla andra får hon utslag av. Det är väl det som är smådumt med Libero. Blöjorna funkar oftast inte upp till den övre viktgränsen som står på paketen. Använd upp de du har i storleken och köp nya större framförallt nattetid!!! Jag måste gå upp en storlek när min dotter börjar få utslag nattetid eftersom det inte går att byta på henne på natten. Då vaknar hon och är vaken i flera timmar=hon måste ha samma blöja på sig 18-6.
    Tack för tipset Jag har ett halvt paket kvar samt en rabattkupong som väntar, så då blir det storleken större. Gillar ju Libero
  • Lindsey Egot the only one

Libero är skit! De flesta klagar på att de läcker och att pampers skulle lukta är för mig en gåta. Alla böljor luktar skit när man skitit i dem och urin när man kissat i dem annars luktar de inget. Har haft pampers på alla mina fem barn och fick en gång köpa libero då pampers var slut som de oftast är eftersom det är den mest köpta blöjan i världen och liberon läckte hela tiden. Rena skit blöjor.

• Hera78

Fast Pampers blöjor stinker innan man ens satt på dom. Annars föredrar jag Pampers till vår 10-veckors, de är mjukare än Liberos. Men stanken gör att jag ändå väljer Libero...

Svar på tråden Nu har libero läkt för femtielfte gången! Tips på annan lotionfri blöja?