Är hon ointresserad av barnen? Kan nån förklara beteendet...?!?
Har 2 barn 7 & 9 med exfrun. Barnen bor växelvis varannan vecka.
Hon ger ständigt sken av att vara så intresserad av barnen, men jag tycker det verkar vara yta...
När barnen är hos henne är det ofta de inte går på kalas de bjudits till. De har fixardagar, glömmer, det passar inte men kan inte säga varför eller så vill barnen helt plötsligt inte - trots att de sett fram emot det väldigt innan...
Dottern lärde sig cykla, men det tog månader innan de cyklade hos mamma.
Dottern lärde sig läsa i somras. Har efter 2 månader fortfarande inte läst för mamma, trots att hon berättat för mamma att hon tagit med bok så de kan läsa
9 åringen har hudproblem och behöver smörjas. Det får han ofta (men inte alltid) göra själv hos mamma trots att vården påtalat att han behöver hjälp.
9 åringen har även jobbigt med matte och vi fick papper med hem att träna på under sommaren. Inget som gjorts hos mamma. De hade "frågat lite tal" var svaret när jag undrade hur det gick med matten hos henne...
Här hemma tjatas det om bio, bad, lekland och en massa andra roliga barnaktiviteter. Hos mamma gör de nästan aldrig något sånt. Mamma säger att barnen aldrig frågar efter det...
Här hemma bor de kvar i samma hus som alltid och går dessutom i skolan, så alla aktiviteter ska ske nära mammas boende för att de ska få vänner där (de har efter snart 4 år där inga vänner). Men hur lätt är det att få vänner under själva aktiviteten när man håller på i full fart eller det knappt finns andra barn i samma ålder på det de vill göra? Har försökt förklara för henne att hon kanske ska vara lite aktiv o social med föräldrarna så fler öppningar kommer till istället för att lämna barnen och passa på att handla eller göra andra ärenden under tiden istället.
...bara ett axplock. Finns åtskilligt att ösa ur tyvärr...
Barnen pratar en hel del om att de vuxna inte har tid. De får passa lillebror, mata höns o hämta ägg (när tuppen motats bort), byta i kattlådor och gå på kottjakt efter kattungar.
9 åringen o exet har haft det jobbigt under sommaren och hon har förklarat att om han inte vill vara med henne så får det vara så.
Finns SÅ mycket som gör att jag verkligen undrar över hennes intresse för barnen.
Jag har försökt prata med henne emellanåt, men då får jag veta att jag bara lägger mig i och försöker bestämma över deras liv. Samarbetet blir inte direkt bättre, men vad ska jag göra med min oro över hur barnen har det hos mamma...? Hoppas någon kan förklara hur hon kanske tänker/fungerar
Som tillägg kan sägas att barnen sällan har problem att åka till henne när det är dags för byte vilket ju är bra!! Det kanske bara är jag som ser problem....