Hjälp mig med fredliga fiskar som ser fina ut tillsamms och utan att det blir fisksoppa?
Jag har ett 720-litersakvarium med BTN-bakgrund. Just nu bor en L-mal samt en handfull samling röda, svarta och vita molly i akvariet. Därtill några mollyyngel och guppy, samt två små "afghaner" (randiga fiskar som jag inte vet det riktiga namnet på men afghaner kallades de för i butiken i alla fall.)
Det ser förbaskat ynkligt ut!
För att tala helt sanning så är egentligen akvariet till för mina två små sköldpaddor. Jag kan inte ett jota om fiskar men eftersom mina sköldisar inte rör fiskarna så hade det ju varit kul om akvariet hade varit trevligt att titta på även när sköldpaddorna ligger på land och gassar i solen. Deras landdel täcker ca 30x40 cm av ovandelen av akvariet (det är 2 meter långt) och där under i halvmörkret trivs malen väldigt bra men övriga akvariet ser trist ut eftersom jag inte har så många fiskar.
Vilka arter ska jag ha för att få en snygg uppdelning mellan fiskar som simmar närmare ytan, i mitten och längre ned mot botten? Finns det andra fiskar mer än malen som trivs i halvmörkret under landdelen?
Jag är helt novis i det här så all hjälp uppskattas!