Jagvetmest skrev 2012-08-21 11:37:29 följande:
Jag är så trött på att behöva försvara mig för något jag inte kunnat göra annorlunda. Har fått sååå många liknande bemötanden från folk jag inte känner när jag berättar att jag är snittad med alla barnen att jag kräks snart. Alltifrån lägga huvudet på sned och tycka synd om mig, till en helt oförstående blick (hur kan man misslyckas så kapitalt hela 3 ggr???) till att börja snacka om att "kvinnor nuförtiden inte tål smärta och bla bla bla- MEN för dig var det ju befogat. Faktiskt. Du ääääär inte dålig...."
Guess what: Jag är inte den enda som kejsarsnittats och det är INTE synd om mig. Synd är det om ofrivilligt barnlösa par!
Men du behöver inte försvara dig. Det kommer alltid finnas människor som har åsikter om saker du gör eller inte gör, men det betyder inte att de har rätt för det, eller att du behöver försvara dig eller ens förklara dig. Jag vet att det KÄNNS så, men du behöver faktiskt inte.
Folk är idioter. Så har det alltid varit, så kommer det alltid fortsätta vara. Du kan bara välja om du ska låta dem ta energi från dig eller om du ska låta dem fortsätta vara idioter på sitt eget håll