• Kakan85

Polarn och Pyret vindfleece

Jag funderar på att köpa Polarn och Pyret vindfleece till mina barn.
    Någon som vill vara snäll och dela med sig av sina egna erfarenheter av den.

Har även svårt att välja storlek då jag hört att "Polarn" ska vara stora i storleken.
    Minstingen är 86 cm lång, väger 11 kg och har stl 86/92 på kläder från Lindex, Kappahl och HM.
    Den äldre killen är 110 cm lång, vägen 19 kg och har stl 110/116 på kläder från Lindex, Kappahl och HM.

Tips på vilka storlekar jag ska välja till dem?

Tack! =)

• Svar på tråden Polarn och Pyret vindfleece
  • läkarstudent

Min son har haft flera sådana och jag tycker de är jättbra. De är kanske lite dyrare än andra liknande jackor från andra märken, men de håller sig fina länge och har ett högt andrahandsvärde, så jag tycker de är värda pengarna. Jag har också hört många säga att POP är stora i storlekarna, men jag håller inte alls med om det (dessutom ska ju ytterkläder vara lite stora när man köper dem, annars växer de ju ur dem på en gång). Jag skulle tagit 92 till minstingen och 116 till storebror.

• Kakan85

Tack snälla för ditt svar.

Har köpt FIX från Lindex förut och den har också haft en bra kvalitet men de har inga vintäta fleecejackor i år så jag tänkte testa Polarn's. Har också sett att de har ett bra andrahandsvärde och kollar man runt lite så är de faktiskt inte så mycket dyrare att köpa.

• TvåTrollungar

92 och 116. Pop är inte så stora, det var kanske för 5-10 år sedan dom var STORA. Ws är däremot långa i ärmarna men för att det är tänkt att man börjar med hela mudden uppviket.

min lilla är 84 cm och väger 10kg han har 92, han kan ha 86 också och säkert 80 med men 92 sitter bästa om det var att jag skulle köpa en helt ny, han har ärmarna uppviket. Dottern som är 102 lång har 104 på sin nu och har muddarna utvikta (kommer behöva en ny till våren)

• cosinus

Min lilltjej hade kunnat ha strl 80 i år (hon är 82-83 cm lång) om det inte varit för att hon är för rund om magen. Den blev för tight med gomagen. Då väger hon 11.4 kg ungefär. 92 däremot var helt galet stor, vi har en sån hemma sen tidigare men det funkade _inte_  med ärmarna. Så jag köpte en begagnad 86a och den är klockren.

Din kille är ju längre men smalare så han kan säkert ha 86 men jag skulle gå på 92 för då kan han ha den i vår också.

Min dotter som är 122 lång och smal har strl 128 på sin windstopper och den är lite stor men fullt fungerande. Räknar med att hon kan ha den nästa år också. Sonen som är knappa 120 cm lång och smal har en 116 som sitter helt ok i år men inte kommer funka till våren. Jag hade absolut tagit 116 till din son då jag tror 122 blir galet stort och 110 funkar säkert nu men kanske inte till våren medans en 116 borde klara hela nästa sommar också.

• honeydew

De jackorna är jättebra, perfekt på sensommar/hösten. Min tjej är 2 år 3 mån och har strlk 92 på den. 98 i övriga kläder. Har fortf muddarna på ärmarna uppvikta, så ja de är stora i storleken.
    Kommer ej ihåg vikt och längd på henne nu, ca 14 kg och normalbyggd. Vi tar alltid en storlek MINDRE på ytterkläder, för de ska ju kunna leka obehindrat i dem.

• Dixie

jag har också PoPs vindfleece - de är jättebra och jag har nu samma vindfleece på tredje barnet!
    de har rätt långa muddar på ärmen, så jag brukar köpa de lite för stora så räcker de längre!

Svar på tråden Polarn och Pyret vindfleece