• Anonym (den lättlurade?)

Snabb hjälp med Telge Energi!!

Nyss blev jag förförd av en dörrförsäljare till att byta elavtal från Bixia till Telge energi, snipp snapp så hade jag skrivit på (dumt, jag vet).

När hon gått nyktrade jag till och blev orolig att jag hade begått ett sjukt misstag. Jag bor i lägenhet och tog tack och lov ett avtal utan bindningstid, men ändå.

Är det någon som har Telge Energi och kan tala om för en novis som jag om det är bra eller dåligt, billigt eller dyrt? Jag har inga ambitioner att vara miljövänlig så för mig spelar det ingen roll om elen är snäll mot naturen etc. Jag har kollat elpriskollen och elskling och sånt, men det är svårt att få fram något när man knappt vet vad man gör av med (använder väldigt lite el vet jag iaf, brukar ligga runt 300 kr i månaden för en liten lägenhet)

• Svar på tråden Snabb hjälp med Telge Energi!!
  • Anonym

Jag har Telge energi och har inga problem alls med dom...

Anonym skrev 2012-08-20 16:04:31 följande:
    Jag har Telge energi och har inga problem alls med dom...

Vad skönt!! Såvitt jag googlat mig fram till så verkar de ju absolut inte vara nåt mindre nogräknat företag, varken bra eller dåliga så att säga.
  • En Ängel

Du har säkert två veckor på dig att ändra dig va? Annars kan man ringa till det elbilar du har nu och tala om vad du fått för pris och be dom göra det bättre för att inte du ska byta.

• En Ängel

Och då talar dom ju även om för dig om du har det bättre nu menar jag :)

Precis, de skickar avtalet om 10 dagar (så jag har 4 dagar kvar på 14-dagarsångerrätten) Såklart för att man inte ska hinna byta,men jag tänker hänga på brevlådan, hehe!

Svar på tråden Snabb hjälp med Telge Energi!!