• Pezta

gravid väldigt morgon pigg???

Hej alla!! 

Med min nyfikenhet eftersom jag väntar mitt första barn är jag mycket intresserad utav att veta om någon mer än jag som kan vakna väldigt tidigt på mornarna?  Jag kan vakna helt pigg och kan omöjligt somna om vid 6 på morgonen, ibland mycket tidigare. Är väldigt frustrerande eftersom jag har blivit så trött på dagarna pga graviditeten. Jag är i vecka 4+6. alltså inte så långt gången. men trötthet är min främsta symptom nu i alla fall.  Är det någon mer som upplever detta eller som har upplevt detta i början av graviditeten?  

• Svar på tråden gravid väldigt morgon pigg???
  • J01

Japp, super pigg på morgonen går upp mellan 06-07. Jag är i vecka 13 nu men mitt andra barn, pigg på morgonen och trött på dagarna. Precis som i första graviditeten.  

• drömmaromsmått

Med första var jag uppe runt 5-6 varje morgon hela graviditeten började någon dag innan BIM, nu vill jag inget hellre än att bara sova hela dagarna med tvåan =)

• Skrot o Korn

Samma här, är i v 4 och har varit väldigt pigg tidigt på morgonen (helt olikt mig, som brukar vara mer död än levande) Men, är jättetrött mitt på dagen och på kvällen istället.

• Pezta
    Pezta skrev 2012-08-20 13:07:49 följande:
    Hej alla!! 

Med min nyfikenhet eftersom jag väntar mitt första barn är jag mycket intresserad utav att veta om någon mer än jag som kan vakna väldigt tidigt på mornarna?  Jag kan vakna helt pigg och kan omöjligt somna om vid 6 på morgonen, ibland mycket tidigare. Är väldigt frustrerande eftersom jag har blivit så trött på dagarna pga graviditeten. Jag är i vecka 4+6. alltså inte så långt gången. men trötthet är min främsta symptom nu i alla fall.  Är det någon mer som upplever detta eller som har upplevt detta i början av graviditeten?  
    helt underligt hur kroppen kan förändras så kraftigt.  jag har blivit så trött på dagarna att när jag åker en sväng i bilen med min sambo t.ex så kan jag redan hålla på att somna efter en mil, vilket jag aldrig har gjort förut. mysko..men min sambo tycker att det är skit kul när han nu har börjat märka mina symptom ha ha
  • Idis

Jag känner precis likadant (fast något år efter dig då). Pigg, och hungrig, tidigt på morgonen. Trött på dagen och kvällen. Är vi fler?

• turkos77

Är i vecka 30 nu och har sen jag plussade börjat vakna tidigt. Går upp mellan 4-5. Är ingen morgonmänniska i vanliga fall.

• Cakes

Jag har ungefär samma, eller rättare sagt. Jag vaknar 6 eller strax därefter, är supertrött men kan inte somna om (vilket jag aldrig brukar ha problem med, men brukar å andra sidan inte vakna så tidigt heller). Men måste ändå gå upp för att äta! Så störande :)

• Mrs Fii

Ett av mina tidiga symtom brukar vara att jag vaknar runt fyra fem och är hur pigg som helst, men efter nån timme kan jag slumra till igen. Nu i vecka 11 är jag som en klubbad säl och sover gärna hela tiden. Går bara upp och kissar två ggr per natt ungefär.

• Anonym (M.N)

Jag känner mig oxå pigg jag har vaknat tidigt sedan plusset på stickan, rint 06-08 varke morgon, jag brukar normalt sett vara en långsovare (är i vecka 7)

Svar på tråden gravid väldigt morgon pigg???