Gummsan skrev 2012-08-20 07:32:16 följande:
Väntar mitt 5e barn. Är i V34 nu och har en enorm ångest och rädsla inför förlossningen.
Vet inte vart jag ska ta vägen. Vill självklart ha barn har inget med det att göra men är helt
Plötsligt livrädd för förlossningen och smärtan. Har inte känt såhär med dom tidigare barnen
förutom när jag väl legat inne med smärtorna...
Ska det verkligen vara såhär?
Någon mer som känt såhär?
Hur gick det?
Samma situation för mig,,hade kontroll på mina första 3 förlossningar 5 tim från första värk, använde bara lustgas..men 4:e barnet blev en jävla pers, skulle då helt plötsligt ha Eda som drog ut hela förloppet och denna värkdropp gjorde så dem värkarna var tusen resor värre än mina naturliga värkar. Stackars Bm säger jag bara, jag tappade kontrollen totalt sparkade och var rent djävulsk men jag var totalt utmattad och ville inte vara med längre...Vilket resulterade i att även Bm tappade kontrollen och skällde i princip ut mig efter noterna...nu ska jag ha mitt 5:e barn den 24 okt och är sååå livrädd för att tappa kontrollen igen då jag känner att jag inte längre har samma smärttröskel som jag hade när jag var yngre, vilket gör att jag får panik...överväger nu om det finns nåt lugnande man kan få för o kunna slappna av lite mer under förlossningen så jag slipper göra barnmorskans liv till ett helvete...