• Anonym (Hjulbent)

För varm om pungen!

Hjälp jag sitter i rullstol och har nedsatt känsel i kroppen så jag märker inte när jag blir för varm om pungen. Jag är nästan alltid för varm där, jag och min sambo vill ha barn med det verkar inte fungera så bra. vill gärna ha tips om hur man kan hålla den sval 24/7, för just nu är det den varmaste delen på kroppen...........

Vill svalka ned den och försöka själva först ett tag till innan man får gå vidare till en utredning

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-26 23:42
    Om kvinnor hade haft pung, och någon skrev om detta problem så hade det vart minst 50 svar på tråden. Tråkigt att det är så få som bryr sig när det är en man som vill ha hjälp....

• Svar på tråden För varm om pungen!
  • Pissenisse

Är det normal kroppshetta som uppstår för att du sitter så tror jag inte att det är farligt faltiskt. Det är väl mer så att man inte ska ha en varm laptop i knät tror jag.
    Vänta inte för länge med att söka hjälp ändå, det kan dröja även med hjälp av alla möjliga skäl. Lycka till.

• Salila

Har tyvärr inga tips, men min man har samma problem! Har väldigt stora lår och jämt tighta byxor. Fått bekräftat av läkare att hans pung håller för hög temperatur för att spermierna ska mår bra. Är slöa och alldeles för få. Hoppas det gr bra för er ändå!

• Anonym (Hjulbent)

Men har ni inte fått några rekomendationer av läkaren? och är det permanent eller tillfälligt att han har dålig kvalite?

För min del blir det väl mellan 37-39 grader skulle jag tro (har ej mätt)

Finns det någon typ av salva eller specialkalsoner eller en "PH" eller något liknande? 

• Anonym (Hjulbent)

Inga tips alls??????

• Anonym

Jag kan ingenting om detta och kan vara heeeelt ute och cykla men kanske kläder som "andas"?
    Har hört att bambu ska vara ett sådant material och det finns iaf underkläder för tjejer i det materialet.

Kanske inte använda så mycket varma jeans och andra tjocka byxor utan satsa på typ linne? (lite hippievarning men personligen tycker jag det är jättefint på killar) 

Lycka till med babyverkstaden! 

• Anonym

Hej
    Jag har ju ingen egen pung så har svårt att relatera, tror det flesta på FL är kvinnor och därför du fått gaska lite svar. Jag pratade i alla fall med min man om de hela, jag vet att han klagat över att det blir så varmt när han sitter ner. Han har ett kontorsjobb och sitter därför väldigt mycket, 8 - 18 nästan varje dag, och tror att det kan bli ganska varmt och svettigt av just den anledningen. Han har löst det genom att alltid ha ordentliga underkläder som andas och undviker varma och taita byxor, jeans går helt bort och likaså de där vanliga mjukisbyxorna. Han har inga linnebyxor  (han har klädkod på jobbet) men kostymbyxor av tunnare och bättre kvalitet brukar han alltid ha på sig. Han har även valt en stol med en sits som han tycker är bra, en som inte blir för "kletig" att sitta på. Det tyckte han gjorde stor skillnad. Sen säger i alla fall han att fötterna är ganska avgörande för hur varm han känner sig. Han brukar ha på sig ganska svala strumpor och skor, vilket han tycker påverkar hela kroppens värme. Han säger att svala fötter fungerar precis som en mössa, med mössa blir hela kroppen varm och utan blir hela kroppen kall. Lycka till och hoppas att ni snart får ett plus på stickan!! =)

Svar på tråden För varm om pungen!