• absolutjosefine

Tjuvparning????! hjälp!!

Hej jag har två hundar en tik & en hane. Min tik är just nu i löperiod & vi åkte iväg med familjen för att bada då vi lämnade hundarna hemma. Vi hade då avskillt dom så dom var i två olika rum, då tiken inte är jätte glad för vår hane.

När vi kommer hem är hela tikens 'binda' blöt & dörren är öppen och detär ljusrött blod inne i hela hallen där hon varit, sen är det precis som en vätska i hela 'bindan' & på golvet. Det var inte kiss för de luktade inte så. De luktade mer unket liksom.

Har dom tjuvparat sig eller vad i helan friden är det som har hänt??!???

Hanen är dock kastrerad men tänkte att dom kan ha 'gjort ett försök' ändå, eller???? 

Någon snälla          

• Svar på tråden Tjuvparning????! hjälp!!
  • Hallonmumsan

Men om han är kastrerad så spelar det väl ingen roll. Vi hade en kastrerad katt som gärna satte på vår Honkatt ändå.

• absolutjosefine

jo men skulle gärna vilja veta ändån. Vår tik är väldigt speciell så frågan är hur hon isf har tillåtit det!

• Hallonmumsan

Du är alltså rädd att han tvingat sig på henne? Kan hundar det? Är hon skadad någonstans?

• absolutjosefine

Mjo, ja lite så väl. Har ingen aning, nej hon är inte skadad. Jag har börja fundera över om de är något annat tex livmoderinflamation för hon kissar hela tiden, mer än vanligt alltså. Sen kräktes hon igår. Ush hoppas inte det är något allvarligt

• absolutjosefine

Oj såg inte det, ! förlåt för häst-rubriken

Var hos veterinären för er som vill veta. Hon hade livmodersinflamation... men hon har fått mediciner så det löser sig..hoppas jag!  

• absolutjosefine

tack, hoppas jag med Hjärta

Svar på tråden Tjuvparning????! hjälp!!