Nu har jag varit duktig i nästan en vecka!
Känslan av att jag borde göra något åt min vikt har funnits ett tag nu då jag har gått upp ca 15kg de senaste tre åren. Jag har gjort en del halvhjärtade försök, men det har liksom inte känts tillräckligt illa för att vara värt det.
Förra veckan var det återigen en som hade kaka med sig till jobbet, jag åt som vanligt men blev irriterad på mig själv efteråt och tänkte "nu fan ...".
Nu är jag ensam hemma under veckorna, det har en tendens att få mig att köpa mer färdigmat -ni vet ... indiskt, pizza, hamburgare ... den kvällen skippade jag pizzan och köpte sådan där pulverkur att ta till när jag inte orkar laga mat. Eftersom jag är dålig på att äta frukost (det vill säga aldrig äter frukost) så tar jag en sådan på morgonen också. Så har jag börjat ta med matlådor på jobbet (sallad och sådant), tackat nej till allt fikabröd/godis/läsk och förutom ett glas vin igår så ska jag skippa all alkohol tills första delmålet.
Och jag tänkte att om jag startar en tråd där jag skryter om hur duktig jag har varit senaste veckan så måste jag fortsätta vara duktig. Och så tänkte jag att det kanske finns fler som vill skryta, ni är välkomna att göra det här!
(jag har gått ner i vikt också, men det är en hyfsat lång bit kvar)