• Rosegose

Hur funkar det?!

Hej hej!
    Jag har en liten fråga som jag VERKLIGEN undrar svaret på.
    Jag och min sambo har haft problem med att få barn under flera år, men nu helt plötsligt så gick det.
    Vi är super lyckliga och är båda förvånade över hur lätt det gick.
    Så summan av kardemumman, jag har en liten fråga om ägglossning.

Min menscykel är relativt regelbunden (28 dagar) det kan ibland skilja någon dag hit och dit.
    Min senaste mens var den 9:de Juli och enligt mina beräkningar borde jag haft min ägglossning runt den 20- 25 Juli. Finns det någon möjlighet att bli gravid efter detta datum? mer bestämt den 27/28:de Juli. Eller måste man pricka in dessa fertila dagar?
    Anledningen till att jag frågar är för att  vi i vanliga fall brukar ha samlag flera gånger i månaden, men just den här månaden hade vi det bara 2 gånger (den 21:a Juli och natten till den 28:de Juli)
    Går det att utesluta den 28:de eftersom det är efter ägglosningen?
    Hade varit intressant att veta (törstar efter kunskap haha) Skrattande
    Hoppas ni har förstått min fråga :/
    Tacksam för svar!

Kramar 

• Svar på tråden Hur funkar det?!
  • Kattis27

Stort Grattis! Solig

Kan berätta att efter själva ägglossningen sitter ägget kvar i 3 dagar och kan bli befruktat under hela den tiden. Så om du hade ägglossning 25 och ni hade sex 28 borde det stämma!
    Läste mycket om det här då vi själva försökte bli gravida!

• Rosegose

Tack! och för svaret! såg nu också att jag skrivit fel! haha.
    Vi hade sex andra gången natten till den 30:de :P Är det mer sannolikt då att det var datumet innan?

• Kattis27

Ja jag skulle gissa det att det är mer sannolikt du blev gravid den första gången då. ( 21 alltså om ägglossningen började den 20 så passar ju det också in bra!)  Du har spännande tider framför dig, Lycka till!

Svar på tråden Hur funkar det?!