Barn eller inte?! HJÄLP!
Jag har idag gjort ett positivt gravtest.
Jag är 21 år gammal, i ett fast samboförhållande sedan två år tillbaka och vi har ett underbart bra förhållande.
Vi har diskuterat barn flera gånger eftersom vi båda är otroligt barnkära. Men eftersom vi är rätt äventyrliga av oss och flyttar runt en del så har vi sagt att vi vill vänta i några år med barn.
Just nu bor vi i en etta, han har heltidsjobb och jag har två extrajobb. Ingen av oss har någon utbildning(utöver gymnasium).
Under de senaste dagarna när vi anat graviditet så har vi pratat mycket om abort. För honom är det helt självklart och för mig med. Trodde jag iallafall..
Nu börjar jag få otrolig ångest över aborten.
Jag är mest orolig över detta med jobb och utbildning. Kan man utbilda sig när man har småbarn?
Jag vill utbilda mig till butikskomunikatör eller butikschef på en tvåårig yrkeshögskola. Kommer det gå ihop med en liten knodd?
Min sambo älskar barn men vill vänta i några år som sagt. Han är orolig för att jag ska ångra mig inför aborten och vill behålla barnet.
Det känns så jobbigt att jag ev vill behålla och han inte.
Snälla hjälp mig! Vad ska jag göra? Hur ska jag tänka? Ångrar jag mig om jag tar bort och väntar?