Hur gör man när man pottränar?
Jag vill börja potträna min 1,5-åring. Men hur gör man? Han satte pottan på huvudet när jag tog fram den. Hur visar man att den är till för att sitta på? O hur visar man att den e till för att kissa i?
Tips tack!!!
Jag vill börja potträna min 1,5-åring. Men hur gör man? Han satte pottan på huvudet när jag tog fram den. Hur visar man att den är till för att sitta på? O hur visar man att den e till för att kissa i?
Tips tack!!!
lek med pottan först ... sen sitt på den med kläder, blöja .. ja vad som helst.
sen prova utan blöjan... kommer det nåt så är det bra, kommer det inget, oxå bra prova senare :)
så gjorde jag. nu går min 2 åring hemma utan blöjan helt... men helst bara helnaken... blir lättare olyckor med kläder eller trosor på.
låt det ta tid o tvinga ingenting
Jag började med att låta min dotter sitta på den exempelvis när jag satt på toaletten. Hade en "flickor går på pottan-bok" där inne som vi läste när hon satt på den... Det tog ett bra tag tills hon blev intresserad och det gick upp och ner i intersse. Tvinga aldrig. Vi körde tillslut med en kissa/bajsa- presentlåda. När hon kissaqt el bajsat fick hon nått ut burken- det var allt från klistermärks-örhängen till en karamell. Inte det optimala kanske- men efter 1 1/2 års lockande med klistermärken osv osv så funkade det tillslut för oss- helt torr på 2 dagar.