• Anonym (Fejjan)

Ni som väljer att inte ha Facebook, varför? Funderar själv på att lägga av, aldrig nån som kommenterar eller gillar ändå

Facebook har berört väldigt många människor både positivt och negativt. 

Ni som inte använder Facebook, varför har ni valt det?

Jag själv har Fb men funderar på att ta bort det. Anledningen är att det är ändå aldrig någon som kommenterar det jag gör eller klickar på "gilla" när jag skrivit något.

Detta leder bara till att jag blir ledsen när jag kollar in andras profiler och se hur många "Likes" de får när det skrivit något.
    Känns bara dumt att skriva en massa saker som ingen ändå kommenterar, nästan lite pinsamt.

Hur tänker ni kring Facebook, någon mer som har det fast profilen gapar tomt från kommentarer?

Skulle va kul att höra folks åsikter kring Fb 

• Svar på tråden Ni som väljer att inte ha Facebook, varför? Funderar själv på att lägga av, aldrig nån som kommenterar eller gillar ändå
  • Anonym (Ge och ta)

Kommenterar du ofta dina vänners inlägg? Hur ofta "gillar" du dina vänners inlägg?

• Frontline

Antagligen skriver du inget intressant, man kan ju inte bara klicka på gilla för sakens skull det ska ju ha lite värde med...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Blaha

Jag har faktiskt funderat på att ta bort min fb. Förut uppdaterade jag ofta och la ut bilder. Nu känner jag mest "varför?".

Spelar dock på fb så det håller mig kvar.

• Anonym (Fejjan)
    Anonym (Ge och ta) skrev 2012-08-13 13:25:41 följande:
    Kommenterar du ofta dina vänners inlägg? Hur ofta "gillar" du dina vänners inlägg?
    ofta
  • kaffe

Jag har inte Facebook, och tänker inte skaffa heller. Anledningar:

1. Jag har inget behov av att få bekräftese för något jag skrivit eller sagt.
    2. Dom vänner jag har räcker mer än väl. Vill jag ha kontakt med ngn sker det via mobilen eller är vi så omoderna att vi träfffas irl.
    3. Jag skulle bli urless på att läsa alla meningslösa inlägg om ingenting.

• MysMamman87

Jag va nog en ut av de som va mest beroende av fb. Kunde logga in genom mobilen flera gånger på 10 min. Hände inte så mycket på min fb heller, va mest beroende för att man skulle läsa vad andra hade skrivit.
    Jag tog bort det för jag ville se hur det är utan det, utan det där beroendet. Nu har jag varit utan fb i 3 månader, hur skönt som helst utan Skrattande

• Anonym (Fejjan)
    MysMamman87 skrev 2012-08-13 13:36:00 följande:
    Jag va nog en ut av de som va mest beroende av fb. Kunde logga in genom mobilen flera gånger på 10 min. Hände inte så mycket på min fb heller, va mest beroende för att man skulle läsa vad andra hade skrivit.
    Jag tog bort det för jag ville se hur det är utan det, utan det där beroendet. Nu har jag varit utan fb i 3 månader, hur skönt som helst utan Skrattande
    Ja, usch jag kommer förmodligen ta bort min, hur gör man för att inte falla tillbaka då? är så lätt att bara logga in
  • Anonym (Ta bort skiten!)

Jag tog bort min facebook för kanske ett halvår sedan. Det är det bästa jag har gjort! Har inte ångrat mig en sekund! Facebook är rena skiten! Nyfikna folk som spionerar på andra och man känner sig stressad att uppdatera hela tiden. Var även trött på att veta allt om alla andra hela tiden, alla problem, se en miljon bilder m.m. Man orkar och vill inte veta så mycket om andra. Jag tröttnade tillslut

Och jag kan tillägga att jag spenderade mycket tid där innan.

• MysMamman87
    Anonym (Fejjan) skrev 2012-08-13 13:38:06 följande:
    Ja, usch jag kommer förmodligen ta bort min, hur gör man för att inte falla tillbaka då? är så lätt att bara logga in

Jag trodde att jag skulle falla tillbaka för det va ju bara att trycka på ikonen på mobilen, men jag gav mig fan på att inte logga in.. tänkte bara: det tar sån jävla tid av mitt liv, kändes som att det va halva mitt liv ungefär. Jag tvingade mig själv att inte logga in, jag vet inte hur jag gjorde egentligen för jag har fallit tillbaka förut. Enda negativa är att jag tänker på att skaffa det varjenda dag men när jag är på väg får jag ont i magen.. som nån reaktion på att: det där ska du inte göra ungefär.
  • Anonym (Kattis)

Använder FB som ett sätt att nå ut i arbetet och mina "vänner" är inte vänner utan kontakter. Samlar information inom mitt område och sprider information till anda och media. Är aktiv och gillar och kommenterar men privat hade jag aldrig brytt mig.

Svar på tråden Ni som väljer att inte ha Facebook, varför? Funderar själv på att lägga av, aldrig nån som kommenterar eller gillar ändå