• år78

wspråkresa

när får dom åka på det?

• Svar på tråden wspråkresa
  • katalysator

13-årsgräns tror jag är det vanligaste bland språkresearrangörer, men det finns några som har för ännu yngre barn.

• år78
    katalysator skrev 2012-08-13 10:01:24 följande:
    13-årsgräns tror jag är det vanligaste bland språkresearrangörer, men det finns några som har för ännu yngre barn.
    vad kostar det ??
  • katalysator
    år78 skrev 2012-08-13 10:04:36 följande:
    vad kostar det ??
    Varierar extremt mycket mellan olika arrangörer, resmål och kurstyper. Men typ 15 000 kr för två veckor tror jag är ganska normalt. Då ofta inkluderat kurser, boende och mat, men inte alltid resa.
  • år78
    katalysator skrev 2012-08-13 10:07:32 följande:
    Varierar extremt mycket mellan olika arrangörer, resmål och kurstyper. Men typ 15 000 kr för två veckor tror jag är ganska normalt. Då ofta inkluderat kurser, boende och mat, men inte alltid resa.
    ok , nån som är bättre eller sämre?
  • sihn

Min dotter kom hem och ville åka på språkresa till Malta 2+1 v nästa sommar då är hon 15 år!
    Detta skulle kosta 17900 kr men vid närmre titt så blev det mer än så!
    Vi räknade ut att det blev ca 26000kr med flygskatt, bränsletillägg, avbeställningsskydd, pass till aktiviteter samt fickpengar.
    I matväg ingick frukost och middag, lunch får de betala själva!
    2+1 v innebär att det läser i 2 v och har sen typ semester i 1 v då de åker på div aktiviteter!
    Detta var med STS Språkresor!

• Sade

Kommer inte att släppa iväg min tjej på språkresa själv när hon är femton, eftersom jag kommer ihåg alltför väl allt bus som jag och min kompis hittade på...och då var vi ändå normalt lugna och ordentliga tjejer...

• Sverigelös
    sihn skrev 2012-08-13 11:52:45 följande:
    Min dotter kom hem och ville åka på språkresa till Malta 2+1 v nästa sommar då är hon 15 år!
    Detta skulle kosta 17900 kr men vid närmre titt så blev det mer än så!
    Vi räknade ut att det blev ca 26000kr med flygskatt, bränsletillägg, avbeställningsskydd, pass till aktiviteter samt fickpengar.
    I matväg ingick frukost och middag, lunch får de betala själva!
    2+1 v innebär att det läser i 2 v och har sen typ semester i 1 v då de åker på div aktiviteter!
    Detta var med STS Språkresor!
    Malta är trevligt som språkresemål, dom kollar inte legg på klubbarna, gratis inträde, och spriten flödar fritt om man är 15-16årig tjej.
    Sen att malteserna är värdelösa på engelska är också rätt fränt ^^
  • sihn

Inte sagt att hon får åka..... Dels för att det är för mycket pengar, hon ska ha en moppe också, dels pga det ni har skrivit

Svar på tråden wspråkresa