Tonårsmorsan skrev 2012-08-13 21:35:57 följande:
Rösta fram en annan regering då till nästa val. Den här regeringen sätter arbetslinjen främst.
Med tanke på hur höga skatter vi har och hur mycket skatt och skatt och åter skatt jag tvingas betala inte bara på min inkomst utan moms på allt jag köper... all denna skatt bara för bl.a. att personer väljer att vara arbetslösa istället för att flytta... så vet jag inte om jag tycker att din och andra helgföräldrars åsikter ska få spela in i den frågan.
Ingen ska behöva få kommunarrest bara för att de har barn.
Skippa din föraktfulla ton morsan!
Vem har sagt att jag är helgförälder???
Jag är i allra högsta grad en heltidsförälder trots att jag har mina barn varannan vecka. Ska du diskutera kan du börja med att hålla dig till dem fakta som finns. Jag är t.o.m. mer än varannanveckas förälder för jag tillhör inte dem som anser att varannan vecka har dem inte med barnens liv att göra. Jag är förälder på heltid och att jag har dem varannan vecka handlar enbart om att barnen har rätt till sin mamma precis på samma sätt som till mig, därav varannan vecka. Av egoistiska skäl hade jag mer än gärna haft dem hela tiden!
Regeringen? Gjorde vad jag kunde och röstade rött!
Kommunarrest??? Hon får flytta till Haiti om hon vill men ingen har rätt att ta med sig mina barn eller tvinga mig att flytta med för att de vill ha högre inkomst.
För vissa människor finns det saker som är viktigare än prylar och pengar, jag är en av dem!
Skatt, skatt, skatt??? Ja, alla pratar om det fruktansvärda i att vi plockar ner välfärden...har du funderat på hur välfärden byggdes upp och bevarades???
Har du tänkt på hur en ensamstående trebarnsförälder skulle klara sig ekonomiskt om vi andra inte var beredda att betala skatt? ALLT, precis ALLT skulle bli mycket dyrare och vi skulle få enorma klasskillnader med en miljon sociala konsekvenser till följd. Funderat på det???
Funderat på att människor som du och regeringen, som hatar att betala skatt, är högst delaktiga i att plocka ner välfärden som byggts upp???