• carroes

Hur ofta träffas de sina barnbarn?

Hej på er:) tänkte kolla en sak med er! Hur ofta träffar era barns sina far/mor föräldrar? För att göra en lång historia kort så är de såhär. Jag bor tillsammans med min sambo och våran son i lägenhet. Huset jämte bor våran sons farfar. Han har inte träffat sitt barnbarn på snart två månader. När vi frågar när han har tänkt att träffa sitt barnbarn så säger han bara att vi kan komma in till honom. Ja anser då han kan lika gärna komma in till oss. Eftersom fr är han som ska träffa sitt barnbarn. Ja träffar liksom min son varje dag. Sedan blir han sur eftersom vi åker till mina föräldrar och hälsar på. Men de beror på tt dem hälsar på hemma hos oss också. Tycker ni att han har rätt att bli sur på oss?

• Svar på tråden Hur ofta träffas de sina barnbarn?
  • Majsan70

Vår dotter träffar mormor o morfar varje vecka. Farfar har hon träffat två gånger under sina 9 år o farmor träffade hon aldrig o nu är hon död sen 1,5 år tillbaka.

• Mercurialis

Mina föräldrar (barnens mormor och morfar) träffar barnen ett par gånger i månaden. Barnens farmor träffar barnen ett par gånger om året.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • 245Upp

Mina barn träffar sin farmor

• krompa

Mina föräldrar ser de 1ggr/år, ibland 2. Mina föräldrar bor 170mil från oss och bor hos oss en vecka när de är nere hos oss. Vi pratar dock ofta på telefonen och de pratar med barnen med...

Svärfar träffar barnen 2-3ggr/år, han bor 15 minuter från oss. Han bryr sig inte om sina barnbarn, varken de 3 vi har eller någon av de andra 7.
    Svärmor har sett våra 2 äldsta men har inte sett 1-åringen eftersom hon är portad hos oss (och övriga barn) pga alkoholmissbruk och allt för många lögner.

• Blaha

Barnen träffar sin farmor några gånger i veckan.

Mormor och morfar kanske någon gång i månaden, ibland mer sällan och ibland fler gånger.

• CeeJay

Mina barn ser sin farfar lite då och då, kanske i snitt en gång per månad (han bor närmast) och sin farmor också i snitt en gång per månad skulle jag tro (hon är den som är barnvakt när det behövs).

Vi har aldrig haft någon "hjälp" med hämtning på dagis/skola förutom en gång när vi skulle till BB och föda lillasyster. VI har aldrig någon "rätt" att bli sura på att dom båda har sina egna liv - vi VET att dom båda tycker om/älskar sina barnbarn och vill vara tillsammans med dom de gånger vi ses.

Jag tycker det är konstigt att farfar i TS blir "sur" om ni åker till dina föräldrar, han har ju "tillgång" till sina barnbarn närsom helst om han bor brevid er liksom.

Men samtidigt så tycker jag ni inte behöver fråga när han tänkt träffa sitt barnbarn, bjud in honom till fika och säger han nej så lämna det så.     

• Karlaa

Barnen träffar mormor/morfar minst 1 ggr i veckan oftast (bor 3 mil bort). Farmor ca 1 ggr  i månaden (bor i samma stad), farfar vartannat år (bor 60 mil bort och är tämligen ointresserad av sina barn och barnbarn såvida inte VI åker till honom).
    Jag anser inte att det är mitt jobb att skapa en relation mellan dem och deras barnbarn, det är upp till dem själva att bygga på.

• Baby1112

Mormor och morfar nästan varje dag. Bor nära.
    Farmor och farfar en gång i veckan. Bor snäppet längre bort.

• HWR

Barnen träffar sin mormor och morfar ett par gånger i veckan. Vi bor ca 20 minuters promenadavstånd från dem.

Farmor träffar de en gång i veckan, ibland varannan vecka, hon bor 4 mil från oss. 

• Victoria 254

Mormor träffar de flera gånger i veckan, farmor kanske 4-5 ggr om året och då får vi oftast åka dit (16 mil) för de kommer bara om de blir bjudna även om de ofta är i närheten så kommer de inte hit.

Svar på tråden Hur ofta träffas de sina barnbarn?