• jessica1981

hotell på teneriffa

Vi ska åka till Teneriffa i december och har svårt att bestämma ort och hotell så jag vill gärna ha tips om vart det löns att åka och bra, barnvänliga all inclusive hotell. Vi hade planerat att åka till playa de las americas och bo på blue star oasis men har hört att det är mera solsäkert på t.ex los christianos än det är på palys de las americas.  

• Svar på tråden hotell på teneriffa
  • smulon

beverly hills club i los christianos va bra.. dock inte all inclusive..

• Vombell

Fast Playa de LAS Amerikas och Los Christinas sitter ju i princip ihop... Personligen gillar jag Los Christianos bättre för det är mindre, lugnare och känns mer 'genuint'. Playa de las Amerikas är jättefint och fräscht men känns lite mer turistiskt och 'uppbyggt'. Vi bodde i Los Christinos i ett år och jag älskade det!

• jessica1981
    Stjärnstoft skrev 2012-08-12 23:28:36 följande:
    Kolla upp fritidsresors Riu de Buena vista. Vi var mkt nöjda.
    Det hotellet så g fint ut, men det ligger i Playa paraiso. Är det fin strand i playa paraiso? Hur långt är det irfån playa de las amerikas? och hur långt är det ifrån siam park?
  • Stjärnstoft

Det är inte mkt till strand alls.
    Gratisbussar går in till stan m Siam park medmera. Tog en kvart tror jag.

• Girle

Vi var på Teneriffa förra hösten och bodde på sunwing fanabe (vings egna hotell) och det var hur bra som helst. Mysigt område med närhet till strand och restauranger (nerför gatan), supermarkets, apotek etc. Hotellet var fint, välskött och ett paradis för småbarnsfamiljen (vi åkte med en fyraåring och en sexmånaders bebis). Här finns allt ni kan önska och lite till. Ett par kvällar tog vi lokalbussen utanför hotellet till grannbyn los christianos för lite shopping och middag.

Svar på tråden hotell på teneriffa