• Tezss

Snygga amningskläder?

Har ni någon bra internetsida där det finns snygga amningskläder?
    Eller tips på några vanliga större toppar som det funkar att amma i utan att visa hela bröstet. Jag brukar ha ett linne under och sedan en större topp ovanpå för att lätt kunna dra upp. Men de toppar jag hittar är ganska korta och jag tycker inte det är så snyggt när det markerar min mage som har några kilon för mycket ännu. 

• Svar på tråden Snygga amningskläder?
  • Vendelsö

Boobs amninstoppar är mina favoriter. De har egen webshop men finns även på andra internetbutiker, tex lovelymama.

• niky40

Tusenblå har jättebra linnen med hål för brösten som man har under sina vanliga tröjor. Då slipper man visa magen när man drar upp tröjan.

Och Boob är bra!

• dec2010

Jag använder amningströjorna från hm. Då drar man bara ner vid bröstet o resten av kroppen är lika klädd som innan.

• ccecy

jag ammar fortfarande och äger 2st amningstoppar ja nästan aldrig användt just för ja känner att dom e för korta.. men har köpt fina "spyfiltar" med mönster o sådär och brukar lägga dom över axeln så dom hänger ner  och sedan ha en vanlig topp som lätt går o dra ner lite så lillan skall kunna äta, och på såvis får lillan lugn och ro och folk slipper se att ja ammar efter som både barn och bröst täcks under filten :) har fungerat i snart 7månader nu :)

• LillanH

Kolla in www.zos.se som är ett nytt klädmärke med ny design för diskret amning där man inte visar allt. Bra modeller i härliga material.

• LindaCinderella

Jag kör med amningslinnen från Lindex som bas under en cardigan eller ett annat linne i oversize över som man lätt kan dra åt sidan. Linnena från lindex är av bra kavlitet och har hållt bra trots en massa tvättar och så är de lite längre.

Sen när jag ammar i farten så har jag en cirkelsjal från gina tricot över lillan så jag skyler mig själv och samtidigt ger henne matro.

(Besök gärna min blogg www.lifeofcinderella.blogg.se)     

• Miss Marie

Fler som har nämnt det, men Lovemilk är min nya favorit! Köpte en jättefin topp och klänning där för ett par veckor sen och jag är så himla nöjd med kvalitén och så har de inte sån där omlottöppning under bysten som lätt ser ganska vardaglig ut tycker jag. 
    www.lovemilkshop.se 

Svar på tråden Snygga amningskläder?